Companiile aviatice isi intensifica eforturile pentru a castiga o cota cat mai mare dintr-o piata care a depasit un milion de pasageri trasportati in 2005. Iar companiile care ofera tarife reduse, cunoscute drept operatori low-cost, sunt liderele de pluton, obiectivele stabilite pentru Romania fiind indraznete.

Aderarea la Uniunea Europeana si implicit la spatiul open sky va permite operatorilor low-cost europeni sa introduca curse in tara noastra si catre alte destinatii decat cele din tara de origine. Iar acest lucru va duce implicit la scaderea tarifelor si la cresterea calitatii serviciilor oferite, toate reflectate intr-o crestere semnificativa a numarului celor care vor alege avionul ca mijloc de transport in acest an. Blue Air, MyAir, SkyEurope si Wizz Air sunt cei patru jucatori din piata care se vor 'duela' pentru atragerea celor mai multi pasageri, startul fiind deja dat.

Prima miscare majora pe piata locala a fost facuta ieri de catre compania maghiara Wizz Air, cel mai mare operator low cost din Europa Centrala si de Est. Compania a lansat sapte noi curse catre cinci tari europene (cu plecare din Bucuresti Baneasa catre Barcelona, Budapesta, Dortmund, Londra Luton si Roma Ciampino, si din Targu Mures catre Barcelona si Roma Ciampino), pentru acest an fiind planificate marirea numarului de zboruri si de destinatii, pentru ca acestea din urma sa ajunga in 2008 la un numar de 18.

Suntem incurajati de evolutiile din Romania. 2007 va fi un an plin pentru noi. Pana in vara anului 2008, Wizz Air va fi liderul pietei de trasport aerian low-cost din Romania, a declarat Jozsef Varadi, CEO Wizz Air. Cifra de afaceri a companiei din operatiunile din Romania este estimata la 30-40 de milioane de euro in acest an, compania avand ca obiectiv trasportarea a 500.000 de pasageri in 2007 si atingerea unei cote de 15% din piata locala. In plus, Wizz Air si-a propus cresterea numarului de pasageri trasportati cu o rata anuala de 30-40%.

Low-cost-urile isi intind aripile peste Romania