Crestere vertiginoasa a pretului porcilor in viu si a carcaselor de porc, ajungand de la 380 lei/100 kg, pret inregistrat la sfarsitul lunii februarie a acestui an, la 680 de lei/100 kg in saptamana 27 mai – 2 iunie, potrivit datelor publicate de Comisia pentru Evaluarea Carcaselor. In comparatie cu aceeasi saptamana a anului trecut, pretul in viu este mai mare cu 23,29%.

Pretul nu este insa mai mare decat cel inregistrat in acelasi interval de timp din anul 2017, diferenta fiind insa mica, de aproximativ 15 lei, dar atunci cresterea a fost lenta si nu a pornit de la un nivel minim, cat a fost in februarie 2019.

Preturile au crescut, proportional, si la carcasa de porc, adica la iesirea din abator, spre retelele comerciale, depasindu-le pe cele practicate in anii anteriori. Pentru clasa S si E ( clasificarea este facuta in functie de procentul de carne macra ), pretul a fost 883,46 lei/100 kg, respectiv 884,01 lei/100 kg, fiind mai mare cu 20,25%, respectiv 25,22% fata de aceeasi perioada din 2018, scrie lantulalimentar.ro.

Pretul in euro al carcasei clasa E ( intre 55 – 59% carne macra ) a fost in saptamana 27 mai – 3 iunie mai mare decat decat pretul din Spania, Polonia, Germania si Franta, depasind si media europeana.

Daca in Romania a fost de 185,90 euro/100 kg, in Franta a fost 158 euro, in Germania 184,91 euro, in Spania 174,50 euro si in Polonia 177,98 euro. In clasamentul european, Romania se afla pe locul cinci, dupa Cipru, Bulgaria, Letonia, Grecia si Portugalia, lipsind insa date despre pretul din Danemarca, Irlanda, Italia, Luxemburg si Malta.

In saptamana 27 mai – 2 iunie 2019, au fost sacrificati 68.799 de porci, din care 5.395 ( 8.63% ) au provenit din spatiul intracomunitar.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri