Consumul de alimente ecologice se afla pe un trend ascendent in piata romaneasca, romanii fiind tot mai interesati sa consume astfel de produse. In cadrul Carrefour, vanzarile de produse ecologice au crescut cu 300% in acest an fata de anul trecut. Nu sunt de mirare investiitile retailerului de a sustine acestor sector, cea mai recenta astfel de campanie fiind “Crestem Romania BIO”, in cadrul caruia s-au inscris 230 de fermieri care vor sa treaca la agricultura bio.

“Exista un mit ca retailerii nu voiau sa aiba in magazine producatori romani. De fapt, producatorii nu aveau logistica, libertatea si standardele necesare de a livra produse pentru hypermarketuri. Acela a fost momentul in care am conceput o campanie de recrutare a producatorilor mici si mijlocii ce voiau sa treaca la o agricultura bio”, a declarat Silviu Diaconu, director Achizitii Produse Proaspete Carrefour in cadrul unei conferinta de presa dedicate agriculturii ecologice.

Carrefour a demarat in urma cu 3 luni un program de recrutare a fermierilor care vor sa treaca la agricultura bio, “Crestem Romania BIO”. In primele 2 luni, peste 200 de fermieri s-au inscris in program si 75 dintre ei sunt eligibili pentru a incepe conversia la BIO, acestia beneficiind de sprijin financiar pentru primul an, contracte ferme de preluare a productiei in perioada de conversie si 2 ani dupa obtinerea certificarilor necesare, cat si consultanta si promovare. Produsele recoltate in perioada conversiei vor ajunge pe rafturile magazinelor Carrefour cu o eticheta speciala, de tranzitie - “in conversie la BIO” - iar dupa certificare, cu eticheta ecologica, in conformitate cu normele europene.

De altfel, vanzarile de produse ecologice inregistreaza cresteri spectaculoase in cadrul magazinelor Carrefour. “Cresc exponential, anul acesta sunt peste 300% mai mari decat cele de anul trecut, cand au fost cu 200% mai mari decat anul anterior. Vorbim de produse ultrafresh”, a mai spus Silviu Diaconu.

In schimb, nu acelasi lucru se intampla cu productia, in piata fiind un decalaj intre ceea ce se produce si ce consuma. “Consumul poate fi mult mai mare, apropo de potential. De aici necesitatea programului Crestem Romania BIO, pentru ca sunt foarte putini astfel de producatori”, explica reprezentantul Carrefour.

Programul Crestem Romania BIO a fost initiat in urma cu trei luni si completeaza seria de parteneriate dezvoltate de Carrefour cu producatorii agricoli. Cooperativa Agricola Carrefour Varasti a fost lansata acum 3 ani, iar astazi livreaza peste 5.000 de tone de legume pe rafturile magazinelor. Concomitent, Filierele Calitatii Carrefour garanteaza calitatea produselor, de la ferma la raft, in doar 36 de ore.

“Urmatorul pas este ca anul urmator toti fermierii inscrisi in program sa fie elibigili pentru a trece la o agricultura BIO”, spune Silviu Diaconu.

Marile supermarketuri au crescut numarul de produse bio/ecologice la raft, prin amenajarea unor spatii speciale pentru produsele ecologice. Cu toate acestea, numarul de produse bio/ecologice prezente in marile supermarketuri din Romania variaza intre 200 si 500 comparativ cu 1.200-1.800 in aceleasi supermarketuri din Europa de Vest. In prezent, oferta locala din partea producatorilor care pot furniza produse ecologice competitive, in standardele pietei, este limitata pentru acest segment, insa retailerii spera ca se va dezvolta si in Romania in perioada urmatoare, arata un studiu realizat de iVox pentru World Vision Romania, in cadrul proiectului „Make Europe Sustainable for All” derulat de Comisia Europeana pentru promovarea obiectivelor de dezvoltare durabila din cadrul Agendei 2030.

Acelasi studiu arata catrei sferturi dintre romani inteleg prin agricultura bio/ecologica produsele sanatoase, fara aditivi sau chimicale. Chiar mai multi dintre respondenti, 77,79%, spun ca ei cumpara produse bio/ecologice, fara a sti, de fapt, daca aceste sunt certificate ca atare.

Dezavantajele produselor ecologice, sustin cei chestionati, sunt pretul ridicat – mai bine de jumatate cred asta (55,32%), si etichetele in care nu poti avea deplina incredere – 1 din 3 persoane chestionate (28,38%), arata studiul.

Silviu Diaconu a explicat ca diferentele evidente intre preturile produselor BIO si cele conventionale sunt generate de costurile de import si de oferta subdimensionata de pe piata pentru astfel de legume si fructe.

“De la 1 iunie, preturile produselor BIO din magazinele Carrefour au scazut, ca urmare a reducerii TVA de la 9 la 5%. Este un prim pas, insa diferentele de pret vor fi mai mici pe masura ce vom reusi sa producem in Romania mai multe legume si fructe certificate BIO. Totodata, pentru ca ne dorim sa cunoastem cat mai bine cerintele pietei si impactul produselor BIO asupra sanatatii, vom derula un studiu impreuna cu Institutul National de Endocrinologie C.I Parhon”,declara Silviu Diaconu, potrivit unui comunicat Carrefour.

In Romania, grupul Carrefour ofera clientilor sai multiple posibilitati de a face cumparaturi, atat in cele 358 de magazine din tara, cat si prin portalul unic www.carrefour.ro, de unde clientii din Bucuresti pot achizitiona produse alimentare din sectiunea „Supermarket Online”, dar si produse nealimentare din sectiunea Carrefour&Partenerii, cu livrare oriunde in tara sau cu ridicare de la punctele „Click&Collect” din hipermarketurile Carrefour. Mai mult, prin platforma BRINGO, disponibila gratuit in Google Play si App Store, Carrefour le ofera clientilor din cele 18 orase: Bucuresti, Cluj, Constanta, Pitesti, Buzau, Braila, Galati, Focsani, Brasov, Piatra Neamt, Iasi, Botosani, Suceava, Timisoara, Ploiesti, Targu Jiu, Drobeta si Sibiu posibilitatea de a face cumparaturi din peste 50.000 de produse la pret de hipermarket, livrate in 90 de minute. De asemenea, prin intermediul Gurmandio, clientii din Baia Mare, Botosani, Braila, Buzau, Drobeta-Turnu Severin, Focsani, Galati, Iasi, Oradea, Suceava, Piatra-Neamt, Targu Jiu, Ploiesti, Ramnicu Valcea, Roman si Stefanestii de Jos pot comanda o varietate mare de preparate, atat din sectiunea de gastronomie a Carrefour, cat si de la restaurantele locale, livrare gratuita si multiple metode de plata (cash, card, tichete de masa).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri