Un sef care tipa tot timpul si care isi impune ideile printr-un comportament de dictator isi va atrage cu siguranta multe antipatii din partea angajatilor. Aceasta atitudine ar putea avea efect, insa doar pe termen limitat. Stim ca tu vrei sa fii seful cel bun, respectat de subalternii sai si care se face inteles printr-o atitudine pozitiva. Daca vei avea niste angajati fericiti, afacerea ta va deveni cu siguranta mai productiva.

Ai angajati fericiti, ai clienti multumiti

Indiferent de cât de grozav este produsul tău sau cât de strălucitoare este ideea pe care se bazeaza afacerea, daca nu ai clienti, totul se va narui. Studiile arata ca atunci cand angajatii sunt fericiti si clienţii sunt mai multumiti şi devin fideli. Gandeste-te cat de neplacut este atunci cand intalnesti o persoana care este nefericita la locul de munca, care se plange de ceea ce face si nu stie cum sa-si gaseasca mai repede alt serviciu. Acelasi lucru se intampla si in cazul clientilor tai. Sansele ca ei sa iti cumpere produsul cresc, atunci cand intra in contact cu angajati bine-dispusi si comunicativi.

Schimbari pe care le poti face pentru a avea angajati fericiti

  • Plateste-i corect si recompenseaza-i. Desigur, nu poti schimba in fiecare luna grila de salarii, dar poti ajusta bugetele, in functie de necesitati. Daca angajatii tai ar incepe sa-si spuna unul altuia cu cat sunt platiti, ar exista nemultumiri? Daca da, trebuie sa faci tot posibilul pentru a rezova problema. Promoveaza-i pe cei care au realizari deosebite, concepe un sistem de prime si recompense. Poti oferi si beneficii extrasalariale, cum ar fi Cardul Cultura Pass, care este special creat pentru activitati culturale in timpul liber.

  • Mediaza conflictele. Evalueaza-ti cat mai bine subalternii si incearca sa-i domolesti pe cei care provoaca conflicte, care par a nu se integra si care sunt pusi tot timpul pe harta. O atmosfera ostila la locul de munca va avea efecte negative asupra celorlalti colegi, dar si pentru afacerea ta.

  • Ofera feedback (atat pozitiv, cat si negativ). Lauda-ti angajatii atunci cand esti multumit de munca lor. Nu iti fie teama nici sa le atragi atentia atunci cand fac ceva gresit. Nu trebuie sa o faci pe un ton de repros, ci poti veni cu sfaturi si sugestii constructive, care sa remedieze eventualele probleme. Ajuta-i sa schimbe ce au facut gresit.

  • Ramai echilibrat, echidistant si fa-te placut. Atitudinea ta nu trebuie sa fie una de superioritate. Asculta-ti angajatii, nu face numai ceea ce crezi tu ca este bine. De multe ori vei ramane surprins de ideile bune pe care ti le pot da. Rezolva problemele, dar asigura-te ca esti perceput ca o persoana placuta si abordabila.

Intr-un studiu realizat in Marea Britanie,o suta dintre cei trei sute de angajati ai unui depozit farmaceutic au fost supusi unor "socuri de fericire". Nu suna tocmai bine, dar aceste "socuri" constau in vizionarea unor filmulete amuzante de zece minute si primirea unei gustari. Asa cum era de asteptat, subiectii au fost mai fericiti. In acea zi au fost mai productivi si si-au indeplinit mai repede si mai bine sarcinile, in comparatie cu angajatii care nu au beneficiat de acest tratament inedit. Asadar, pentru a avea o afacere infloritoare, poti incepe si tu chiar de maine sa aplici o parte din ideile din articol si sa le administrezi celor alaturi de care lucrezi "socuri de fericire".

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri