Cine spune ca barbatii nu pot folosi make-up si alte produse de infrumusetare promovate doar in randul femeilor? O campanie romaneasca a adus pe plan local un brand de cosmetice care se adreseaza barbatilor si tinteste vanzari de 55.000 de euro pentru acest an.

Distinctive Lifestyles, furnizor de produse si servicii de sanatate, frumusete & lifestyle, a lansat in Romania MMUK Man, brand de produse de make-up pentru barbati, la finalul anului 2018. Recent, compania a anuntat lansarea unul produs care spera sa impulsioneze vanzarile de cosmetice pentru barbati si anume, rujul lichid mat pentru barbati, disponibil in 12 nuante. Pe langa rujuri, compania vinde, sub branul MMUK Man, fond de ten, anticearcan, rimel, kit de machiaj si alte produse destinate ingrijirii tenului, pielii si barbei.

“Legatura noastra cu brandul MMUK Man (Men’s Make-up United Kingdom) a inceput in prima parte a anului 2018, atunci cand am inceput sa cochetam cu ideea de a aduce pe piata din Romania niste produse cosmetice unice, care sa ii ajute pe barbati sa arate si sa se simta mai bine in pielea lor. Brandul MMUK Man avea deja o baza de client romani. A urmat o perioada de pregatire, de familiarizare cu produsele care se impart in mai multe categorii: ingrijire personala, ingrijirea pielii, machiaj, iar in decembrie 2018 am lansat magazinul virtual mmuk.shop”, spune Corina Ilie, co-fondator si managing director Distinctive Lifestyles.

Profilul romanului care cumpara cosmetice

In momentul in care Distinctive Lifestyyyle a devenit distribuitorul exclusiv al MMUK Man in Romania, brandul avea deja o baza de clienti. Asadar, care este profilul consumatorului roman si cat aloca pentru cosmetice de barbati?

“Avand in vedere ca in ultimii ani, varsta medie la care oamenii se casatoresc a crescut, numarul de barbati necasatoriti sau care nu sunt intr-o relatie creste in fiecare an in Romania. Acesti barbati sunt interesati sa arate din ce in ce mai bine si sa isi pastreze atractivitatea pentru potentiali parteneri. Sunt, insa, si barbati casatoriti sau intr-o relatie care fac eforturi pentru a avea un ten ingrijit si trasaturi bine conturate. Clientul tipic MMUK Man are o varsta cuprinsa intre 22 si 50 de ani, cu accent pe intervalul 25-40 de ani. Vorbim despre barbati orientati spre cariera, care au grija de felul in care arata si care cumpara deja produse de ingrijire a pielii, isi aranjeaza parul, barba si sprancenele si se imbraca bine. Sunt barbati care isi doresc sa avanseze atat in viata profesionala, cat si in cea personala, de aici interesul pentru produse care pot avea un impact semnificativ asupra vietii lor si ii pot ajuta chiar, in mod indirect, in ascensiunea profesionala”, spune Corina Ilie.

Cat aloca si ce produse cosmetice cumpara barbatii

Desi machiajul pentru barbati este, inca, un concept nou in Romania, clientii care viziteaza site-ul mmuk.shop aleg, in general, un produs de machiaj (cum ar fi BB cream sau rimel pentru barba) si adauga unul sau doua produse mai traditionale, din gama de ingrijire a pielii sau cea de ingrijire personala. In medie clientii comanda cate 2-3 produse, iar valoarea bonului este de aproximativ 300 de lei.

Produsele cele mai cautate sunt cele de machiaj, precum BB cream, fond de ten, pudra, rimel pentru sprancene si barba sau corector. “Barbatii sunt interesanti de aceste produse, pentru ca ii ajuta sa isi acopere imperfectiunile tenului si sa isi puna trasaturile in valoare, intr-un mod natural. Spre deosebire de produsele de machiaj pentru femei, produsele de machiaj pentru barbati sunt mult mai subtile si greu de detectat”, spune Corina Ilie.

Pe locul doi se afla produsele din gama de ingrijire a pielii: geluri pentru curatarea pielii, lotiuni tonice, exfoliante sau creme hidratante, create special pentru diverse tipuri de ten. In ceea ce priveste gama de ingrijire personala, barbatii aleg, cu precadere produsele pentru ingrijirea barbii si a sprancenelor.

Vanzari de cosmetice pentru barbati de 50.000 de euro

Vanzarile de cosmetice pentru barbatti au fost stimulate de sarbatorile de la finalul anului 2018 si prima parte a anului, cu ocazia Sfantului Valentin sau a sarbatorilor pascale. “Am observat o crestere semnificativa a vanzarilor si in ultima saptamana, odata cu lansarea in Romania a primului ruj pentru barbati, rujul lichid mat MMUK Man. Stim cu totii ca imaginea unui brand se construieste in timp, iar vanzarile sunt influentate in mod direct de reputatie. In cazul nostru au trecut abia 7 luni de la lansare si suntem inca in perioada in care investim foarte mult timp si resurse in construirea imaginii. In perioada urmatoare vom reinvesti toate castigurile in promovare. Pentru primul an de activitate targetam vanzari de 50.000 de euro”, spune Corina Ilie.

Piata romaneasca, mai ofertanta decat alte tari europene

Cat de mare este aceasta nevoie a romanilor pentru cosmetice si cum se compara piata romaneasca cu alte tari?

“Este clar faptul ca atat barbatii, cat si femeile din Romania, au o preocupare pentru aspectul fizic, mai mare decat in tarile vestice, unde look-ul casual este mai popular. Spre deosebire de tarile vestice, barbatii romani continua sa se ingrijeasca si dupa ce au intrat intr-o relatie stabila, ceea ce face ca interesul pentru produsele cosmetice masculine sa fie crescut. Cererea pentru produse cosmetice sofisticate este mare, dar oferta este restransa. De cele mai multe ori barbatii romani se afla in situatia de a comanda astfel de produse din strainatate, cu costuri de livrare ridicate si perioada de livrare indelungata. Pietele din tari vecine, precum Polonia si Cehia, cresc rapid, dar piata din Romania este mult mai ofertanta pentru produsele MMUK MAN, daca vorbim despre aceasta zona a Europei”, incheie Corina Ilie.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri