Burger King se intoarce din septembrie in Romania si are in plan sa deschida 60 de restaurante in urmatorii 5 ani, dintre care circa 40% in Capitala, urmand sa se concentreze pe cele drive thru, ceea ce a devenit dificil in ultima perioada, pentru ca piata s-a schimbat mult de la intrarea competitorilor McDonalds si KFC, a declarat, intr-un interviu pentru wall-street.ro, Daniel Ryska, director Burger King pentru Europa Centrala si de Sud-Est.

Burger King a ajuns in Romania in 2007, pentru prima data, si a iesit din piata cinci ani mai tarziu, fiind operat de un alt francizor fata de cel din prezent. De data aceasta, brandul american, operat in tara de grupul polonez AmRest, care mai detine si lantul de cafenele Starbucks, se asteapta la un succes sigur, bazandu-se pe o poveste similara din Slovacia, unde brandul de burgeri a reintrat pe piata, la opt ani de la iesire, si se bucura, in prezent, de un succes foarte mare. Mai mult, rezultatele Starbucks alimenteaza entuziasmul francizorului pentru deschiderea restaurantului Burger King in Capitala, povesteste Daniel Ryska, director regional al Burger King.

„Piata de fast-food din Romania este foarte bine dezvoltata de competitie, dar nu este suficienta. Din ce am studiat si din ce am remarcat pe piata, Romania este una dintre tarile cu mare potential pentru Burger King. (...) In Romania, pe termen lung, numarul de restaurante se poate tripla sau poate ajunge de patru ori mai mare. (...) De asemenea, exista un mare potential pentru deschiderea de noi restaurante in regiunile Romaniei. Este vizibil ca timp de multi ani, brandurile s-au concentrat pe Bucuresti si alte doua-trei orase mari, dar exista multe oportunitati in afara Capitalei”, a declarat Ryske pentru wall-street.ro.

Primul restaurant Burger King adus de polonezii de la AmRest se va deschide in complexul comercial Mega Mall din Capitala, pe 26 septembrie - data care trebuie sa primeasca o noua confirmare peste o saptamana. Urrmeaza ca in acest an sa mai apara alte doua puncte: unul tot intr-un mall, iar altul intr-o zona centrala din Bucuresti. Anul urmator, Burger King va intra intr-unul dintre cele mai mari sase orase din Romania, urmand ca pana in 2024 sa fie deschise 60 de restaurante de tip fast-food, dintre care circa 35%-40% vor fi in Bucuresti, concentrate pe drive-thru.

Anul viitor vrem sa deschidem 5-6 noi restaurante, iar planul nostru este sa testam un oras din afara Capitalei. Bucuresti are, in continuare, cele mai multe oportunitati. Din punct de vedere operational, este mai simplu sa operezi intr-un singur oras, dar de anul viitor vom merge, cu siguranta, intr-un alt oras. Avem multe posibilitati in alte orase din top 6, vom alege cea mai buna posibilitate si vom deschide”, explica Ryska.

Competitia locala

Planul de a se concentra pe deschiderea de restaurante fast-food de tip drive thru este mai complicat decat suna, in contextul in care McDonald’s, KFC si fast-food-urile de shaorma si kebab si-au gasit deja locurile in piata si in spatiul Capitalei.

Principalul competitor este McDonald’s, dar si lanturile locale de kebap sau mancare similara. Restaurantele mici, bistro-urile in care se vand burgeri nu le consider competitoare, mai mult ne sprijina afacerea, pentru ca genereaza cresterea trendului burgerilor pe piata, creeaza obisnuinta ca mancatul burgerilor este un lucru normal”, spune Daniel Ryska.

Dezvoltatorul de restaurante AmRest detine, in Romania, doar cafenelele Starbucks, dar in alte tari, precum Polonia sau Spania, mai are KFC si Pizza Hut, pe langa alte branduri proprii. In total, la nivel de vanzari, pe prima pozitie se claseaza KFC, urmata de Starbucks, Pizza Hut, La Tagliatella si Burger King.

Intrebat daca AmRest intentioneaza sa cumpere KFC sau Pizza Hut de la Sphera Franchise Group, Ryska a raspuns ca decizia apartine actionarilor, care, cel mai probabil, vor lua in considerare acest lucru, daca va exista oportunitatea de piata.

„Depinde de investitorii nostri. Daca va exista oportunitatea de piata, AmRest ar putea lua in considerare aceasta decizie, pentru ca, in prezent, KFC reprezinta cea mai mare parte din AmRest si genereaza mai mult de jumatate din vanzarile companiei, iar Pizza Hut ocupa locul 3. Este normal sa vrem sa avem aceste branduri in fiecare tara in care suntem prezenti”, a declarat Ryska.

Peste 120 de noi locuri de munca

Burger King va angaja, pana la finalul anului, circa 124 de oameni, dintre care 40 vor lucra in punctul din Mega Mall, alaturi de cei 6 manageri – echipa ce va fi instruita de angajatii adusi din locatii din afara Romaniei.

Pentru a atrage candidati din piata fortei de munca unde exista, in prezent, o criza, Burger King mizeaza pe faptul ca sunt un brand nou si vin cu pachete pentru salariati care includ asigurare medicala, tichete de masa si discounturi pentru alte branduri din portofoliul AmRest din alte tari.

Angajatii lucreaza in restaurantele Burger King, in medie, noua luni pana isi dau demisia si se angajeaza in alt loc, perioada care este mai ridicata comparativ cu cea a competitorilor, unde durata de viata a unui angajat in companie este de circa cinci luni.

Oferta salariala pentru lucratorii din restaurante porneste de la 1.750 de lei net (2.950 de lei brut). In ceea ce priveste managerii, in functie de pozitiile disponibile, compania ofera un salariu ce variaza intre 2.500-3.800 de lei net (4.250 – 6.500 de lei brut).

Clientii europeni, asemenea americanilor la preferinte

Clientii europeni sunt similari americanilor in privinta preferintelor pentru burgeri si cartofi prajiti, diferenta ar fi ca in Europe se consuma mai mult pui, in timp ce in Statele Unite, vita ramane in topul preferintelor consumatorilor. Statele nordice fac, insa, nota discordanta, locuitorii de aici preferand sa manance produse fara carne.

Grupul tinta al Burger King este format, in principal, din barbati, circa 55%, cu varste cuprinse intre 18 si 35 de ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri