Forta de munca din China este ieftina in conformitate cu standardele europene, dar cel putin o companie romaneasca a constatat ca nu poate conta pe faptul ca aceasta forta de munca este garantata, dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, relateaza NewsIn citand Reuters.

"Un grup de muncitori furiosi m-a incercuit intr-o incapere si m-a atacat cu furculite, linguri si cutite. Ei vor un salariu de 700 de dolari pe luna", a spus seful unei fabrici de textile, Sorin Alexandrescu Nicolescu. La fel ca multe alte firme romanesti aflate pe un val de investitii, si cea condusa de Nicolescu, a angajat lucratori chinezi.

Salariul mediu in Romania este de 340 dolari/luna, dar acesta creste in contextul in care multi romani cauta locuri de munca mai bine platite in vestul Uniunii Europene, chiar daca economia Romaniei creste in ritm alert.

Compania de confectii a lui Nicolescu, care este furnizor pentru marci ca Benetton si Prada, este printre primele firme romanesti care au importat forta de munca straina. Salariul pe care Nicolescu il plateste angajatilor sai abia daca ajunge la 400 de dolari pe luna.

Statisticile oficiale arata ca in Romania lucreaza un numar de 7.000 de lucratori straini, dar analistii sustin ca numarul acestora este mai mare.

Stabilirea unei rate de piata pentru muncitorii straini va dura mult. Nicolescu a spus ca "voi trimite muncitorii inapoi in china si voi aduce alti 1.000 de oameni dornici sa munceasca", relateaza Reuters.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri