Retailerul de fashion LPP, care detine pe plan local brandurile Reserved, Mohito, Crop, Sinsay si House, a lansat un centrul de fulfillment de 22.000 metri patrati. Din depozitul LPP din Stefanesti vor fi livrate comenzile online catre clientii din Romania si, ulterior, Bulgaria si alte tari din sud-estul Europei.

Grupul de moda LPP detine in Romania 51 de magazine in prezent si pana la finalul anului va mai deschide 9. LPP este prezent si in mediul online cu fiecare brand, iar vanzarile din eCommerce au inregistrat anul trecut o crestere de 100% si continua sa evolueze, ceea ce i-a determinat pe polonezi sa lanseze un centru de fulfillment in Romania.

Depozitul LPP din Stefanesti este al doilea al grupului LPP, dupa cel din Rusia. Din Romania, polonezii vor livra articole de imbracaminte in Romania, Bulgaria, Serbia si alte tari din regiunea de Sud-Est a Europei.

Inauguararea depozitului LPP din Stefanesti ii permite retailerului sa livreze comenzile online in 24 de ore, in Bucuresti putand fi livrate chiar in aceeasi zi.

Depozitul LPP din Bucuresti este functional inca din luna iulie a acestui an, iar in cele doua luni de functionare comenzile online au crescut cu 123%, respectiv 100%.

Cum arata depozitul LPP care va livra articole Reserved si Mohito

In suprafata de 22.000 metri patrati exista 5.700 de paleti care aduna 168.000 de locatii unice. Acestea sunt practic niste cutii din carton care le ofera angajatilor flexibilitate pentru a aranja marfa in functie de necesitati.

Centrul de fulfillment LPP detine 40 de mese de receptie, unde angajatii primesc si sorteaza marfa. Totul se face in baza unui sistem dezvoltat de echipa de IT din Polonia care le permite pickerilor sa gaseasca un singur produs intr-o astfel de hala printr-un singur click.

Momentan centru de fulfillment nu este automatizat, iar angajatii ajung sa parcurga si o distanta de 20 de km pe zi printre randuri, in functie de cate comenzi primesc. Reprezentantii LPP sustin ca in 2 ani depozitul din Stefanesti va fi automatizat, insa momentan prioritatea este lansarea celui de-al treilea depozit, in Slovacia.

Pana la 60% din depozitul este destinata articolelor de imbracaminte ale brandului Reserved.

In centrul de fulfillment LPP din Stefanesti lucreaza in prezent 137 de angajati, majoritatea fiind locuitori din zona. Pentru perioadele de Black Friday si Craciun compania vizeaza sa ajunga la o echipa de 300 de angajati pentru a face fata cererii crescute pentru cumparaturi.

Depozitul LPP a fost construit de compania WDP, iar compania LPP l-a inchiriat pentru o perioada de zece ani. Pe zona de logistica si livrarea marfii din Polonia, LPP colaboraza cu Quehenberger Logistics, iar de livrarea comenzilor online va fi responsabil FAN Courier.

Odata cu lansarea centrului de fulfillment LPP din Romania, spatiul total de depozit dedicat comertului electronic in LPP a crescut la aproape 100.000 metri patrati. Conform planului, in 2020 compania doreste sa finalizeze o alta investitie in depozite straine prin lansarea centrului de fulfillment din Slovacia.

Pana la finalul anului 2019, retailerul polonez de fashion intentioneaz sa depaseasca 1 miliard de zloti polonezi (aproximativ 1 miliard de lei) in vanzari online. La nivel global, eCommerce-ul reprezinta 9% din cifra de afaceri totala a grupului LPP, iar pana in 2021 tintesc un procent de 20%.

LPP este unul dintre cei mai mari retaileri de fashion din Romania si Europa. Lansat in Polonia in urma cu 25 de ani, este prezent in 24 de tari si are o retea de peste 1.700 de magazine, care aduna o suprafata de peste 1 milion de metri patrati si opereaza magazine online in 12 tari europene. Pe baza unui lant de aprovizionare global, retailerul polonez de moda distribuie peste 200 de milioane de articole de imbracaminte pe trei continente.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri