Consumatorii din prezent cauta contactul cu brandul peste tot, iar retailerii trebuie sa comunice si sa ofere acces pe toate canalele unde se regasesc potentiali clienti. Este parerea lui Catalin Pozdarie, director general Hervis Sports & Fashion Romania si speaker retailArena 2019.


“From emotions to experience: retail of the future” este tema editiei cu numarul 7 a retailArena, evenimentul anului in industria de retail. Vino alaturi de noi pe 23 si 24 octombrie, la hotel Sheraton, sa afli toate noutatile si tendintele din retail si cum iti poti creste afacerea!

Catalin Pozdarie conduce businessul Hervis din 2007, iar in prezent retailerul de echipamente sportive a ajuns sa numere o retea locala de peste 30 de magazine si vanzari de aproximativ 45 milioane euro. Catalin Pozdarie va fi prezent la cea de-a saptea editie a retailArena, insa inainte am povestit despre evolutia Hervis si provocarile din industria de retail din prezent.

Wall-Street: De ce ar trebui sa tina cont un retailer in momentul de fata pentru a ajunge cat mai repede si mai eficient la consumator?

Catalin Pozdarie: Astazi consumatorii cauta “contactul” peste tot. Nu mai este de ajuns sa ai un magazin fizic si sa-ti inviti potentialii clienti, prin masuri specifice de marketing, astfel incat acestia sa ajunga in magazin. Clienti isi petrec mult din timpul lor navigand pe retelele de social media si site-uri de interes atat pe dispozitive fixe dar mai ales pe cele mobile. Acest lucru se intampla in diverse locuri (metrou, acasa, autobuz, serviciu). Un retailer trebuie sa fie prezent acolo unde se afla potentialii lui clienti, sa comunice cu acestia pe toate canalele – traditionale (TV, radio) si noi (Youtube, Facebook, Instagram) si sa ofere puncte de acces catre produsele oferite pentru toate aceste canale si optimizate pentru toate dispozitivele.

Wall-Street: Care sunt cele mai mari provocari ale retailerilor in momentul de fata si ce solutii vedeti posibile?

Catalin Pozdarie: Intr-adevar subiectul “lipsei de personal” cred ca este la moda si reprezinta inca o provocare. O multitudine de abordari si solutii au fost discutate unele mai mult sau mai putin viabile din punct de vedere economic, incepand de la dublarea salariilor pana la programe de retentie costisitoare. Problema de fond este insa aceea ca in realitate orice retailer depinde de “omul/angajatul” caruia i se acorda cea mai putina atentie si care de fapt “nu mai exista ca meserie” respectiv “VANZATORUL”. Acesta este interfata cu clientul. De el depinde incheierea cu succes a procesului de vanzare si este cel care ofera plus valoarea. Diferenta intre retaileri in viitor o vor face serviciile oferite, printre care si procesul de vanzare.

La aceasta provocare, care este una la nivel european, nu numai local, se adauga multe altele, ca de exemplu necesitatea imbinarii mediului offline/online si care sunt proportiile corecte in viitor si modul de organizare astfel incat afacerea sa ramana profitabila fiind cunoscut faptul ca mediul online, in majoritatea cazurilor nu este.

Wall-Street: Cum este 2019 pentru Hervis?

Catalin Pozdarie: Anul 2019 este un an de consolidare si crestere pentru Hervis. Avem o dezvoltare solida la nivelul suprafetelor comparabile la care se adauga o expansiune accelerata, de succes, si care va fi continuata si in anii urmatori. Fata de anul 2018 se sesizeaza o anumita incetinire a ritmului de crestere, mai ales incepand cu luna Iulie.

Wall-Street: Cate magazine planuiti sa mai deschideti in urmatoare perioada?

Catalin Pozdarie: Anul acesta, pana in luna septembrie 2019, am deschis 2 magazine, respectiv cel situat in cartierul bucurestean Drumul Taberei si cel din centrul comercial Targu Jiu Shopping City. In imediata perioada o sa deschidem inca patru magazine situate in Zalau, Sibiu, Buzau si Balotesti.

Wall-Street: Cum vedeti piata romaneasca de retail, cat de ofertanta este si ce potential de dezvoltare are?

Catalin Pozdarie: Odata cu cresterea puterii de cumparare, volumul pietei de retail creste insa concomitent cu cresterea ofertei si a numarului de concurenti. Astfel, chiar daca volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul va creste este posibil ca cifra de afaceri a fiecarui retailer sa nu mai aiba salturi pozitive substantiale. Un exemplu la indemana, pentru mine, este piata de retail din Germania, una extrem de matura si competitiva. In aceasta, de ani de zile se inregistreaza insolvente si falimente ale unor nume foarte mari, unele prezente si la noi, si scaderi puternice ale cifrelor de afaceri pentru altii, pe fondul stagnarii puterii de cumparare, ofertelor multiple sau a neadaptarii rapide a modelului de business la provocarile cauzate de noile canale de vanzare etc. In ultima vreme se observa intrarea unor nume noi pe piata sau dorinta altora sa o faca atat in sistem de franciza, cat si direct. Cred ca vom asista la o crestere rapida a ofertei si la o saturare a pietei, dar pana atunci mai este.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri