Piata de retail independent a mai pierdut astazi un jucator, odata cu anuntul preluarii de catre Profi Rom Food SRL a lantului de supermarketuri din Prahova Maya. Profi, retailerul cu cea mai puternica expansiune din tara, va prelua 18 magazine detinute de Pram Maya SRL in judetele Prahova si Dambovita. Consiliul Concurentei analizeaza aceasta tranzactia, potrivit unui comunicat emis de institutie.

Atat Pram Maya SRL, cat si Profi Rom Food SRL isi desfasoara activitatea in acelasi domeniu, respectiv comercializarea cu amanuntul a produselor alimentare si nealimentare.

In conformitate cu prevederile Legii concurentei (nr. 21/1996), aceasta operatiune trebuie supusa controlului Consiliului Concurentei.

Autoritatea de concurenta va evalua operatiunea din punct de vedere al compatibilitatii acesteia cu un mediu concurential normal, in conformitate cu regulamentul privind autorizarea concentrarilor economice si va emite o decizie in termenele prevazute de lege.

Primul magazin Maya s-a deschis in Plopeni, iar ulterior s-a extins in localitati invecinate, devenind unul dintre putinele lanturi de retail independent din Romania. Retailerul este detinut de familia Popescu, care mai activeaza si industria de panificatie, fiind unul dintre cei mai mari astfel de jucatori din Prahova.

Anul trecut, Profi si-a majorat afacerile cu 25%, cel mai mare ritm de crestere dintre primii 10 jucatori, ajungand astfel la peste 5,9 miliarde lei. In acelasi timp, insa, in 2018 retailerul a iesit pe pierdere, cu 90 milioane lei. Cu cel mai mare ritm de deschideri de magazine in randul retailerilor din Romania, Profi a deschis in 2018 232 de magazine noi si a ajuns la o retea nationala de 925 de unitati. In prezent detine peste 1.000 de magazine si 15.000 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri