11 noi branduri si-au facut intrarea in primele noua luni pe piata de retail din Romania, dintre care patru doar in trimestru al treilea,potrivit informatiilor CBRE Research.

Tot in primele 9 luni ale anului au fost livrati peste 66.000 metri patrati de retail, peste 90% fiind in orasele regionale, mai arata analiza CBRE Research.

„Dupa ce in prima jumatate a anului am asistat la intrarea unor branduri precum Victoria’s Secret sau Topshop Topman, in ultimele trei luni alte nume au decis sa intre in Romania, mai precis Burger King, Falconeri, Marc O’Polo si Longines. Aceste noi branduri au ales Bucurestiul pentru prima locatie si au preferat de obicei proiectele de tip centru comercial”, a declarat Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction Services, Retail, CBRE Romania, companie care a consiliat Victoria’s Secret si Burger King in procesul de intrare pe piata locala.

La nivel national, stocul de retail a ajuns la 3,65 milioane mp dupa ce in primele trei trimestre au fost livrati 66.200 mp in cadrul unui parc de retail si a trei extinderi, 91% din suprafata noua fiind situata in orasele regionale.

Pentru trimestru al patrulea, CBRE Research estimeaza a fi finalizata o suprafata 130.800 mp de retail cumulata in sase noi proiecte si doua extinderi, 97% din livrari fiind, de asemenea, in orasele regionale.

„Orase precum Sibiu, Brasov, Targoviste si Targu Mures urmeaza sa atraga noi spatii de retail pana la finalul anului 2020, in timp ce Oradea sau Timisoara au deja cea mai mare densitate la nivel national, de 657, respectiv 604 mp de retail per mia de locuitori. Desi apropiate din punct de vedere al densitatii, diferenta dintre aceste ultimele doua orase este data de tipul de proiecte, in Oradea fiind aproape egal raportul dintre centre comerciale si parcuri de retail, in timp ce in Timisoara doar 15% sunt parcuri de retail versus 85% centre comerciale”, a completat Carmen Ravon.

Brandurile britanice de fashion Topshop si Topman au intrat pe piata din Romania cu un magazin de 1.000 de metri patrati in Bucuresti Mall, in luna martie a acestui an. Brandurile sunt aduse in sistem de franciza de grupul Voici La Mode, care mai detine franciza si pentru magazinele Marks & Spencer din Romania.

Tot anul acesta Victoria's Secret a deschis primul magazin intr-un centru comercial din Romania, in Baneasa Shopping City, in luna octombrie. Victoria's Secret a intrat pe piata romaneasca anul trecut cand a deschis primul magazin in n aeroportul Otopeni, in parteneriat cu Millenium Pro Design, compania care opereaza sub brandul BestValue.

Dezvoltatorul de restaurante AmRest a redeschis, la finalul lunii septembrie, un restaurant Burger King din Romania, in centrul comercial Mega Mall. Burger King a ajuns in Romania in 2007, pentru prima data, si a iesit din piata cinci ani mai tarziu, fiind operat de un alt francizor fata de cel din prezent. De data aceasta, brandul american, operat in tara de grupul polonez AmRest, care mai detine si lantul de cafenele Starbucks, se asteapta la un succes sigur, bazandu-se pe o poveste similara din Slovacia, unde brandul de burgeri a reintrat pe piata, la opt ani de la iesire, si se bucura, in prezent, de un succes foarte mare.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri