Emilia Cremeria, lantul de magazine de inghetata artizanala, devine GIOELIA Cremeria Italiana. In acelasi timp, compania isi stabileste sediul central al business-ului in Romania, iar Alexandru Sautner devine director comercial la nivel international.

Compania a luat nastere in 2010 si a fost adusa in sistem de franciza din Italia de Alexandru Sautner. Dupa ce a lucrat mai bine de 20 de ani in Germania, unde a deschis 3 restaurante, dorul de tara, familie si prieteni l-au facut pe Alexandru Sautner sa-si lase afacerea profitabila si sa-si incerce norocul in Romania.

In 2012 a deschis un restaurant si o plaja privata in Mamaia, dar visul sau era sa devina gelatier. A renuntat la aceasta idee cand a gustat din inghetata Emilia Cremeria, pe care s-a chinuit timp de un an sa o aduca in tara. Cinci ani mai tarziu, Alexandru Sautner a ajuns sa detina 9 gelaterii pe plan local si sa vanda mai bine decat in Italia, tara de origine a brandului, astfel incat compania-mama a decis sa il includa in afacere si sa ii ofere sansa de a dezvolta brandul de inghetata artizanala Emilia Cremeria la nivel global, dupa cum povestea Sautner intr-un interviu wall-street.ro.

Acum Emilia Cremeria a demarat un proces de rebranding, iar prin schimbarea numelui, aceasta filozofie este transpusa si la nivelul brand-ului, ”gioia” inseamnand ”bucurie”, ”fericire”, in limba italiana.

”Inghetata artizanala reprezinta o nisa speciala pe piata de inghetata. Consumatorii au un gust bine format, isi doresc calitate si sunt deschisi in a experimenta noi arome. Dezvoltarea spectaculoasa pe care am inregistrat-o in Romania ne demonstreaza ca avem o categorie matura de consumatori, existand un potential extraordinar pentru extindere. In acest context apare rebranding-ul si dorinta noastra de a creste local si international, astfel incat un numar cat mai mare de persoane sa experimenteze bucuria gustului unei inghetate de calitate”, a explicat Denis Proni, CEO GIOELIA Cremeria Italiana.

In Romania, Alexandru Sautner detine noua magazine in regie proprie in Bucuresti, Timisoara, Cluj si Constanta. Odata cu noua structura se schimba si obiectivele de business ale companiei, iar directia principala se va indrepta catre extindere pe plan mondial prin intermediul acordarii de francize.

”Luam in calcul sa incheiem parteneriate de afaceri in regim de franciza in perioada urmatoare. Numai in acest moment avem aproximativ 1.500 de cereri de francize din toata lumea. Suntem deja in discutii pentru a intra pe piata din SUA si din Asia, dar si in alte tari din Europa. Succesul inregistrat in Romania a dat incredere echipei de management ca exista potential daca urmam acelasi principii: calitate, traditie, pasiune si noutate. Vom continua dezvoltarea si pe piata romaneasca si avem in vedere prezenta in toate marile orase. In urmatoarele luni vom deschide prima locatie in franciza, la Craiova. In 2020 vom fi la Brasov, in noul mall. Urmeaza Oradea, Sibiu, Iasi si alte orase in functie de oportunitatile care vor aparea,” a declarat Alexandru Sautner, CCO GIOELIA Cremeria Italiana.

Investitia intr-un magazin nou este intre 120.000 de euro si 200.000 de euro, depinzand de marimea locatiei. Cifra de afaceri proprie fiecarui magazin oscileaza intre 300.000 de euro si 500.000 de euro pe an.

In 2018, business-ul din Romania a inregistrat o cifra de afaceri de aproape 4 milioane de euro, dubla fata de anul 2017.

Pentru 2019 este estimata o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 20% fata de anul 2018. Rezultatele financiare pozitioneaza GIOELIA Cremeria Italiana ca lider de piata in domeniul magazinelor de inghetata artizanala din Romania.

Compania are un depozit si un laborator central in Bucuresti in care se produce, zilnic, baza de inghetata. Aceasta este trimisa apoi in fiecare locatie, unde se pregateste in masinile de inghetata. Celelalte produse comercializate, toate pe baza de inghetata, sunt preparate in laborator si livrate fiecarui magazin.

In acest moment, in Romania, clientii se pot bucura de peste 40 de arome de inghetata, dar, periodic sunt propuse arome noi. De asemenea, a fost dezvoltata o linie speciala, destinata persoanelor cu intoleranta la lactoza, ou, gluten, dar si celor care urmeaza un stil de viata vegan.

GIOELIA Cremeria Italiana detine noua magazine proprii in Romania: sase in Bucuresti (Baneasa Shopping Center, Mega Mall, Afi Palace Cotroceni, Strada Franceza- Centrul Vechi, Park Lake, Promenada Mall), unul in Timisoara, unul in Cluj si doua sezoniere in Mamaia. Prima gelaterie a fost deschisa in capitala in anul 2015. Numarul angajatilor a ajuns la 60 de persoane. Business-ul romanesc este administrat de Flavia-Ioa­na Maxim si Ale­xan­dru Sautner.

La nivel international, GIOELIA Cremeria Italiana numara 35 de gelaterii din care: 9 in Romania, 14 in Spania si 12 in Italia. Brandul initial, Emilia Cremeria, provine din Italia si are la baza o experienta si o traditie a proprietarilor de peste 30 de ani in domeniu. Ulterior, compania s-a extins si in alte tari si a devenit GIOELIA Cremeria Italiana, incorporand lantul distribuitorului spaniol de inghetata Giolatto. Cifra de afaceri pentru toate locatiile este estimata la aproximativ 20 de milioane de euro pentru 2019.

Citeste si:
    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Andra Imbrea
    Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri