Fructele si legumele se claseaza pe primele cinci locuri atunci cand vine vorba despre categoriile de produse vandute in retailul modern din Romania, potrivit datelor prezentate de compania RetailZoom, extrase din analiza vanzarilor pentru sase lanturi de retail modern din Romania.

In ceea priveste topul vanzarilor pentru categoria fructelor, acesta este reprezentat de banane, mere, portocalele, lamai, struguri, avocado, clementine si pepene rosu, reprezentand o valoare de 77% din totalul vanzarilor din hipermarketuri si supermarketuri si 84% din punct de vedere al volumului.

Atunci cand vine vorba despre legume, rosiile, cartofii, ardeii, ceapa, ciupercile si castravetii sunt preferatele romanilor. Topul celor mai bine vandute legume reprezinta 77% din vanzarile valorice si 90% din punct de vedere al volumelor.

Consumul de fructe din retail-ul modern a fost mai mare cu 15% in volum si cu 10% in valoare, in perioada noiembrie 2018 - octombrie 2019, potrivit datelor extrase din analiza vanzarilor pentru sase lanturi de retail modern din Romania). Din punct de vedere valoric, adica al banilor cheltuiti de consumatori, evolutia inregistrata in categoria fructelor a fost mai mica decat cea inregistrata de categoria legumelor (+ 8,5% in volum si +30% in valoare).

„Din punct de vedere valoric, in ultimul an (noiembrie 2018 - octombrie 2019), fructele si legumele s-au aflat in top 5 categorii vandute in comertul modern (lanturi internationale de supermarketuri si hipermarketuri), in universul monitorizat de RetailZoom. Concret, fructele si legumele au ocupat locurile 4 si 5 in valoare a vanzarilor, imediat dupa categoriile-vedeta ale vanzarilor: carne, tigari, bere. Fructele s-au vandut, in valoare, cu 19% mai mult decat legumele, iar in volum cu 34%”, a precizat Bogdana Gheorghe, managing director al RetailZoom.

Atractivitatea categoriei de fructe si legume proaspete din comertul modern este stimulata si prin actiuni promotionale diverse realizate de comercianti. In perioada iulie – octombrie 2019, numarul total de articole promovate in noua retele comerciale prin intermediul unor actiuni promotionale saptamanale bine definite (exceptie Auchan, care dezvolta promotii doar in-store), a fost de 1.347, cele mai multe dintre acestea fiind inregistrate in retelele de tip hypermarket, conform datelor unei analize prezentate exclusiv in cadrul RO Fruits & Vegetables Show de catre Ionut Parfente, consultant IQ Arconsult. La polul opus se situeaza retelele de proximitate. Cel mai mare numar mediu de articole se regaseste in cazul retailerilor care aloca suprafete generoase departamentului de fructe si legume.

Profitabilitatea industriei cultivatorilor romani

Cifrele de afaceri ale cultivatorilor de plante nepermanente (inclusiv legume) au crescut marginal fata de 2017, depasind cu 5,4% nivelul din 2014 (date extrase in luna octombrie 2019). Pentru anul 2019, specialistii estimeaza un avans de pana la 4%, aproximativ 20,8 miliarde de lei. Industria cultivatorilor de plante nepermanente (legume si radacinoase inclusiv) a fost reprezentata de aproximativ 10.000 de companii in 2018, dintre care: 4 companii mari, 98 medii, 975 mici si 8.700 micro. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generata de microintreprinderi (41% din total). Cu toate acestea, peste 20% (1.994) au declarat, in 2018, cifre de afaceri egale cu zero.

Analiza industriei cultivatorilor romani prezentata de Tudor Malearov – Business Development Manager, KeysFin aduce in atentie si industria cultivatorilor de plante permanente (inclusiv struguri si fructe), industrie care a fost reprezentata de aproximativ 1.900 de companii in 2018, dintre care: o companie mare, 15 medii, 96 mici si 1.782 micro. Cea mai mare pondere din cifra de afaceri a fost generata de companiile medii (45% din total). Si in acest caz, peste 41% (779) dintre companii au inregistrat cifre de afaceri din 2018 egale cu zero.

Sursa foto: Sven Scheuermeier | Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri