Bob Concierge este un proiect romanesc, sau mai bine zis moldovenesc, care aduce in scarile de bloc sau in lobby-urile companiilor un automat cu alimente si bauturi, dar pune la dispozitie si servicii de curatenie si de livrare in lockerele speciale, urmand sa devina un marketplace al serviciilor rezidentiale.

Mihail Girnet, in varsta de 35 de ani, este directorul Bob Concierge. El s-a nascut si a crescut in sudul Republicii Moldova, peste Prut, la cativa kilometri de orasul Galati. Girnet a avut trei tentative de a veni in Romania: la liceu, la facultate si la primul job. A ramas, insa, in Republica Moldova, a terminat Academia de Studii Economice a Moldovei si s-a angajat la Chisinau, intr-o banca. La cativa ani a aparut rutina care l-a determinat pe Mihail sa faca o schimbare.

In 2012 s-a inscris intr-un concurs de proiecte, iar echipa lui a decis sa construiasca un locker pentru livrari, pe care l-au implementat, ulterior, in reteaua Postei Republicii Moldova. Dezvoltarea acelui proiect a generat concluzia ca produsul nu este suficient, fiind necesar ca acesta sa vina acasa la client. De atunci au inceput sa gandeasca un locker pentru acasa, care sa indeplineasca nevoile de baza ale unui utilizator, precum mancare si bautura si servicii de baza, precum curatenie sau ingrijire personala.

Produsul dezvoltat in 2018, numit Bob Concierge, a fost gandit ca un serviciu de concierge, care pune la dispozitie clientilor, prin platforma online si aplicatia mobila care va fi lansata anul acesta, serviciile de care ei au nevoie: de la alimente si racoritoare, la servicii de curatenie si reparatii.

Cum functioneaza Bob Concierge

Aparatul, construit in Bucuresti si lansat pe piata in 2019, are un minishop, adica un frigider care mentine temperatura rece pentru produse precum apa, lapte, suc, bere, biscuiti sau chipsuri, compartimente pentru livrare, unde curierii pot lasa sau prelua un colet si compartimente pentru rufe, unde utilizatorii serviciului pot lasa haine pentru compania de curatenie care le va aduce spalate si calcate. Bob are celule reci si calde unde se poate pastra mancarea venita prin diverse servicii de livrare, precum Glovo sau UberEats si va introduce si alte tipuri de servicii: de curatenie in casa, reparatii sau cosmetica, iar solicitarile se vor face prin aplicatie.

Automatul Bob are implementata tehnologia „Grab and Go”. Dupa ce utilizatorul isi creeaza un cont si introduce cardul bancar, deschide frigiderul prin scanarea codului QR si ia de acolo ce are nevoie, urmand ca produsul sa fie identificat de multitudinea de senzori, iar suma sa fie retrasa din contul utilizatorului.

Costul de realizare al unui produs se ridica la 10.000 de euro, iar costurile de transport, instalare si conectare la energia electrica se ridica la cateva sute de euro. Dispozitivele sunt, insa, distribuite gratuit, iar costurile de instalare sunt acoperite de producator, urmand ca in viitor sa se finanteze prin costurile pe care le vor avea firmele care isi vor oferi serviciile in platforma lor.

„Ne vom lua banii de la partenerii care ofera serviciile in Bob, ei ne vor da un comision pentru fiecare tranzactie de succes. Noi vrem sa oferim acelasi pret de piata ca firmele care isi expun serviciile”, explica Mihai Girnet.

Pana acum au fost realizate 50 de dispozitive Bob, iar 15 au ajuns in scari de bloc din centre rezidentiale si in cladiri de birouri din Bucuresti, orasul ales pentru proiectul pilot. Surpriza a fost ca cererile au inceput sa vina si din alte orase, precum Brasov, Timisoara sau Iasi.

La finalul primului trimestru din 2020, 50 de locatii din Bucuresti vor avea un Bob la parter, iar echipa si-a propus sa dezvolte o retea de 2.500 de locatii in urmatorii ani in Romania, spune Girnet, CEO Bob Concierge.

Echipa condusa de Mihai Girnet a obtinut o finantare initiala de 1 milion de euro, bani cu care a dezvoltat ideea serviciului automatizat de concierge si a realizat 50 de dispozitive Bob. In prezent, echipa de 23 de oameni din spatele Bob Concierge vrea sa atraga o investitie de 4 milioane de euro, din care are promisa deja suma de 1,5 milioane de euro, 1 milion de euro de la un investitor nou si 500.000 de euro de la investitorul actual, NCH Capital.

„Suntem in discutie cu mai multi investitori straini si locali pentru investitia de 4 milioane de euro. Estimam, in total, o investitie de 20 de milioane de euro in Romania, pe cinci ani, pentru a creste reteaua si in anii urmatori vrem sa tintim alte tari. Extinderea in afara Romaniei ar fi, estimativ, in 2021, dupa ce se maturizeaza piata de aici”, explica Mihai Girnet.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri