Alimentele stranse in luna decembrie au asigurat necesarul de alimente de baza pentru 2.150 de familii, timp de o luna. Sub sloganul Banca pentru Altcineva, campania incurajeaza romanii sa faca Food Banking, adica sa adopte un nou mod de a investi in viitorul societatii, prin donatii constante.

“Prin Banca de Alimente ne adresam unei nevoi reale a societatii. Din pacate, in Romania, 40% din populatie traieste sub nivelul pragului de saracie. Statisticile dureroase ne arata ca anul trecut un sfert dintre romani traiau cu mai putin de 9 lei pe zi, iar grija constanta a zilei de maine le face pe aceste persoane extrem de vulnerabile. Ne propunem ca dupa 10 ani de la lansare sa avem mai multe donatii, sa putem ajuta cat mai multe familii in nevoie, dar mai ales sa dezvoltam obiceiul de a dona constant pentru cat mai multi romani”, a declarat dl. Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Rosie Romana.

Carrefour si Mega Image sunt partenerii acestui demers inca de la lansarea sa acum 10 ani si continua sa ajute prin aportul echipelor din magazine la implementarea programului, prin semnalizarea la raft a alimentelor potrivite pentru donare si amplasarea de cosuri dupa casele de marcat, pentru depunerea donatiilor, in fiecare magazin.

”Astazi, in centrul misiunii Carrefour Romania se afla actiuni pentru a face progresul accesibil tuturor, indiferent de statut social sau venituri. Iar punctul de plecare este Act For Food, un program care propune actiuni concrete pentru ca orice roman sa manance mai bine. Or, nu poti sa vorbesti despre progres sau mancare, dar sa ignori probleme precum malnutritia. In acest sens, ne implicam activ, de 10 ani, in programul Banca de Alimente, prin oferirea de sprijin logistic, asigurarea de spatiu si vizibilitate, dedicarea intregii noastre echipe, la nivel national, astfel incat Crucea Rosie Romana sa poata sa intervina in situatii critice, din viata a zeci de mii de familii, atacand direct problema alimentatiei si malnutritiei. Vom continua, sunt doar primii 10 ani”, a declarat Anca Damour, Executive Board Member Carrefour Romania, Real Estate & Corporate Affairs Director, Legal, CSR and External Communication.

Citeste si:
VIDEO retailDetail: Ce sunt alimentele sustenabile și unde le găsim
VIDEO retailDetail: Ce sunt...

”Mega Image vrea sa inspire comunitatea sa faca cat mai mult bine. Banca de Alimente este un proiect important pe care il sustinem si care reuseste sa ofere persoanelor in nevoie mult mai mult decat alimentele de baza, le ofera sansa la integrare, la egalitate, la un viitor mai bun. Continuam acest parteneriat pentru al zecelea an, cu dorinta ca vom reusi prin intermediul comunitatii noastre sa strangem o cantitate de alimente din ce in ce mai mare si sa contribuim alaturi de ei la cresterea nivelului de trai”, a declarat Adrian Nicolaescu, Vicepresedinte Marketing, Comunicare si Sustenabilitate, Mega Image Romania.

Cosurile de alimente sunt disponibile in toate magazinele Carrefour si in 59 de magazine Mega Image din Bucuresti si din tara, care pot fi gasite aici.

Pachetele oferite persoanelor nevoiase au o greutate standard de 12 kg si contin 2L ulei, 1 kg zahar, 2 kg faina, 2 kg malai, 1 kg orez, 1 punga paste fainoase, 4 conserve de carne sau peste, conserve de legume, biscuiti si alte produse alimentare greu perisabile. Continutul unui pachet acopera nevoile de hrana ale unei familii formate din trei membri pentru 1 luna si au o valoare medie de 95 de lei.

Categoriile de produse greu perisabile care pot fi donate sunt:
• Alimente de baza: malai, faina de grau, zahar, ulei, orez, grau, gris, fasole, mazare uscata, linte, arpacas, lapte praf
• Conserve: conserve de carne, peste, pate de ficat, pate vegetal, mazare, fasole, bulion, zacusca, ghiveci, compot
• Paste fainoase, cereale
• Produse instant: supe instant, fulgi de fasole, fulgi de cartofi
• Bauturi: ceai, apa, sucuri, cacao, cafea
• Dulciuri, printre care biscuiti, napolitane, ciocolata
• Hrana pentru bebelusi, precum pireuri, supe, cereale, ceaiuri, sucuri, lapte praf
• Alte produse, precum produse dietetice, alune, miez de nuca, seminte de floarea soarelui, fistic, fructe confiate, fructe uscate

Citeste si:
Carrefour lansează a doua ediție a programului „Creștem România bio”
Carrefour lansează a doua...

Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania este o organizatie umanitara, auxiliara statului roman, care are misiunea de a asista persoanele vulnerabile in situatii de dezastre si de criza. Prin programele si activitatile sale in beneficiul societatii, Crucea Rosie Romana contribuie la prevenirea si alinarea suferintei sub toate formele, protejeaza sanatatea si viata, promoveaza respectul fata de demnitatea umana, fara nicio discriminare bazata pe nationalitate, rasa, sex, religie, varsta, apartenenta sociala sau politica.

Sursa foto: By Victoria 1/Shutterstock