Mega Image a eliminat la începutul acestui an 33 de tone de plastic după ce a scos plasticul din pungile de panificație și patiserie, conform măsurilor de diminuare a cantității de plastic comercializate în toate magazinele.

La începutul anului a fost eliminat plasticul din pungile destinate produselor de panificație și patiserie, ceea ce a însemnat eliminarea a 33 de tone de plastic folosit anual doar din această zonă.

Anul trecut, retailerul a renunțat în totalitate la pungile din plastic de unică folosință de la zona de legume și fructe, care înregistrau un consum mediu lunar de 12 milioane de bucăți. Au fost introduse, în schimb, pungi din materiale 100% biodegradabile, acestea fiind oferite gratuit pentru o perioadă limitată de timp. Începând cu jumătatea lunii martie, acestea vor fi oferite contra sumei de 0,09 lei pe bucată.

Mega Image a introdus și săculeți reutilizabili, din material textil sau sintetic la zona de fructe și legume. În perioada următoare, va fi introdusă și sacoșa reutilizabilă din plastic reciclat.

Retailerul va desfășura în toate magazinele o campanie de informare și educare sub mesajul “Mai puțin plastic, mai puțină poluare”.

Alte măsuri pentru îndeplinirea obiectivelor de reducere a poluării și protecție a mediului prin reducerea consumului de plastic, prin reutilizarea și reciclarea deșeurilor din plastic au fost implementate deja de anul trecut, astfel:

  • Toate produsele marcă proprie din plastic de unică folosință (farfurii, paie, pahare, tacâmuri etc.) au fost retrase din magazine și înlocuite cu produse realizate din materiale biodegradabile;
  • În toate magazinele au fost înlocuite sacoșele de cumpărături din plastic nereciclabil cu sacoșe realizate din material 100% biodegradabil;
  • În toate magazinele Mega Image și Shop&Go sunt disponibile sacoșe reutilizabile Mega Chic;
  • PET-urile și dozele de aluminiu de la consumatori sunt colectate în vederea reciclării în 13 puncte de colectare proprii Mega Image, disponibile în magazine;
  • Toate ambalajele secundare și terțiare din carton și plastic, din magazinele Mega Image și Shop & Go, sunt colectate, compactate și reciclate.

Pentru a diminua impactul asupra mediului înconjurător în cadrul activității de logistică, au fost achiziționate camioane cu gaz natural comprimat, un combustibil alternativ care contribuie semnificativ la reducerea emisiilor de sulf. În prezent, 10 camioane cu gaz natural comprimat sunt utilizate în logistică.

De asemenea, în 2019, Mega Image a atins o rată totală de reciclare pentru plastic și deșeuri din hârtie, carton și alimente de 55,74%, prin:

  • 11.420 de tone de ambalaje din carton și hârtie reciclate;
  • 1.217 de tone de deșeuri din plastic reciclate;
  • 495 de tone de deșeuri alimentare reciclate;

Platforma „Mega Verde pentru tine” include colectarea în recipiente mobile a bateriilor uzate în toate magazinele, stații de încărcare a mașinilor electrice disponibile în 8 magazine din București, utilizarea hârtiei reciclate pentru scopuri administrative, atât la sediul central, cât și în magazine, precum și a hârtiei certificate FSC (care garantează că lemnul utilizat pentru hârtie provine din păduri gestionate durabil pe criterii sociale, economice și ecologice) pentru toate cataloagele, revistele promoționale și ambalajele produselor marcă proprie. Mega Image se implică și în acțiuni de plantare de arbori în diferite zone din țară, acțiuni care au drept scop atenuarea schimbărilor climatice.

Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 777 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image, Shop&Go, Gusturi Românești. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.

Sursa foto: Mega Image

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri