Criza generată de pandemia de Coronavirus a afectat afacerile Orkla din România. După ce vânzările către restaurante, cofetării și patiserii au scăzut cu 30%, compania a făcut schimbări în departamentul care livrează servicii către alte business-uri, iar o parte dintre angajați au intrat în șomaj tehnic, în timp ce restul au fost mutați în zona dedicată vânzărilor către consumator, a declarat, pentru wall-street.ro, Manuela Banu, CEO Orkla Food Romania.

„O parte dintre colegii din echipa de distribuție directă B2B (business-to-business - n.r.) au trecut în echipa de vânzări B2C (business-to-consumer - n.r.), susținând zona de teren, unde am avut nevoie de suplimentarea eforturilor. Cu toate acestea, am apelat la șomajul tehnic pentru o parte din colegii din B2B sau din departamente care susțineau această parte a business-ului puternic afectată. Pentru moment, încercăm să acoperim cât mai mult posibil din pachetul financiar. Rămâne să decidem în următoarea perioadă, în funcție de evoluția situației”, a declarat Manuela Banu, CEO Orkla Food Romania.

Orkla Foods Romania, cu afaceri de 214 milioane de lei, în 2018, are 467 de angajați. Producătorul margarinei Linco, al pateurilor Hame și Antrefrig și al ketchupului Tomi acoperă producția din cele trei fabrici pe care le deține în țară cu angajații pe care îi are. Însă, dacă va fi nevoită, compania va angaja personal.

Până în acest moment, în fabricile noastre, am reușit să acoperim producția cu personalul actual. Acest lucru a fost posibil și datorită măsurilor rapide pe care le-am luat. (...) Principalul nostru obiectiv va fi acela de a asigura produsele alimentare către populație. În acest sens vom fi atenți ca fabricile să funcționeze la o capacitate cât mai mare. Dacă acest lucru va implica și angajarea de noi salariați, atunci o vom face. Echipa noastră de management, împreună cu celelalte grupuri de lucru, a studiat diferite scenarii posibile și încercăm să fim pregătiți, pe cât posibil, pentru orice situație. Ne-am gândit chiar la o „echipa de intervenție” care să fie disponibilă în cazul în care va fi nevoie să suplimentăm sau să înlocuim o parte din echipa existentă la una din fabrici”, a adăugat CEO-ul Orkla.

Măsurile luate de Orkla în fabricile din România:

  • Asigurarea echipamentelor personale de protecție pentru toți angajații, atât pentru timpul petrecut la locul de muncă, cât și pentru transportul la și de la fabrici.
  • Implementarea planurilor de igienizare adaptate la specificul situației și dezinfecții săptămânale realizate de furnizori specializați.
  • Logistică: angajații au primit și viziere, pe lângă măști și mănuși de protecție.
  • Modificarea programului de lucru pentru a asigura separarea fluxurilor de personal
  • Reguli stricte pentru șoferii și delegații care fac aprovizionarea și livrarea de bunuri.

Orkla deține trei fabrici în România. Fabrica de la Covasna produce conserve, pateu, ketchup, muștar și alte produse pentru industria de panificație, pentru brandurile Tomi, Bunătăți de la Bunica, Ardealul, LaMinut, Antrefrig sau Hame Select. Fabrica de la Iași are produse de patiserie congelată, sub brandul Linco Patisero și fabrica de margarină de la București este destinată consumatorilor finali și industriali și face produsele Unirea, Linco sau Accento și Selecta.

Sursa foto: Orkla Foods Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri