Curierii au de câștigat în această criză, căci românii izolați comandă mai mult online și nu se mai plimbă pe străzi să aglomereze traficul. Astfel, ”înarmați” cu măști de protecție, mănuși și dezinfectanți, curierii livrează sute de comenzi pe zi, iar compania înregistrează rezultate bune în această perioadă. Reprezentanții FAN Courier cred că și după încheierea stării de urgență românii vor prefera să comande mai mult online, chiar și când vine vorba despre mâncare.

”Activitatea noastră curentă a înregistrat o dinamică interesantă în ultima lună, o dată cu instalarea stării de urgență. Dacă în primele două săptămâni după introducerea restricțiilor de circulație consumul s-a diminuat, iar volumele au înregistrat o ușoară scădere, în special pentru expedierile de tip B2B, în următoarele 2 săptămâni am înregistrat o revenire și apoi o creștere considerabilă, în special pe expedierile B2C și C2C”, au declarat, pentru wall-street.ro, reprezentanții FAN Courier.

Pentru că oamenii lucrează de acasă, iar magazinele au început să livreze online, a crescut cererea pe acest segment.

Mai multe plăți cu cardul, mai puțin timp petrecut în trafic

Reprezentanții firmei de curierat evidențiază că modificarea comportamentelor sociale și distanțarea socială au adus părți pozitive în piața de profil. Astfel, una dintre principalele noutăti este creșterea plăților cu cardul și online.

În plus, a scăzut semnificativ aglomerația din localități, ceea ce a dus la o creștere a productivității angajaților, astfel că numărul mediu de livrări per curier a crescut.

Îți recomandăm și Din culisele curierilor FAN Courier: Se tem de câinii de pe strazi și sunt invitați la masă de către cei cărora le livrează

Directorul de resurse umane al FAN Courier, Elena Anghel, declara anterior crizei, pentru wall-street.ro, că numărul de colete livrate variază între 60 si 120, într-o zi.

”Din perspectiva business-ului curent, această perioadă înseamnă un număr mai mare de livrări, deci o accelerare a activității. Închiderea magazinelor offline și limitarea deplasărilor a făcut ca un număr mult mai mare de oameni să aleagă comenzile online în detrimentul vizitei în magazin. Această tendință se observă inclusiv pentru livrările de food, atât dry cât și cu temperatură controlată”, spun cei de la FAN Courier.

Această tendință se va păstra pe termen lung, iar numărul celor care vor alege să facă cumpărături online și după relaxarea stării de urgență se va păstra deoarece s-au convins că acest tip de achiziție este mai sigur și cu avantaje multiple

Pentru a-și duce munca la bun sfârșit, curierii poartă mască și mănuși, utilizează dezinfectant și respectă regulile de distanțare socială. În cazul livrărilor, a fost introdusă livrarea contactless, care presupune o limitare a contactului între curier și destinatar și au fost întărite recomandările privind plata online sau cu cardul la curier, în încercarea de a limita plățile cash.

Citește și Business-urile curierilor cresc datorită comerțului online și închiderii unor magazine fizice. Se simte o cerere mai mare pentru produsele alimentare

”Nu este cazul să vorbim de șomaj tehnic”

Pentru că, spre deosebire de alte sectoare, curieratul este un domeniul care și-a crescut activitatea în perioada crizei, FAN Courier si-a menținut echipa și a făcut câteva angajări anul acesta.

”FAN Courier și-a păstrat numărul de curieri de la începutul anului, mai mult decât atât am observat că retenția de personal a înregistrat cel mai mare nivel din ultimii ani. De asemenea, ne-am completat echipa de șoferi de traseu unde aveam deficit și am angajat 20 de șoferi profesioniști pentru liniile care fac legătura între depozite. Pentru noi, nu este cazul să vorbim de șomaj tehnic”, au explicat oficialii companiei.

FAN Courier are o echipa de circa 1.100 de curieri în București, la care se adaugă aproximativ 3.000 în restul țării.

Poți citi și Reportaj în depozitul FAN Courier: oamenii vin de la 2 ore distanță, iar treaba începe când alți angajați se duc deja spre casă

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu. Compania a devenit în 2006 liderul pieței românești de curierat. Organizația estimează o creștere a cifrei de afaceri cu până la 15% în 2020, la aproximativ 190 milioane euro, luând în calcul cifra de 166 milioane euro prognozată pentru 2019.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri