Închiderea restaurantelor, cafenelelor sau a barurilor, prin ordonanță militară, a reprezentat un punct culminant pentru industria HoReCa. Cu toate acestea, sunt câțiva antreprenori care au reușit să își mențină ascensiunea, chiar și în vreme de criză. Daniel Boaje, directorul general al lanțului de restaurante McDonald’s a declarat, în exclusivitate, pentru wall-street.ro, că planurile de extindere a afacerii nu au fost afectate și că, în prezent, se pregătesc pentru deschiderea unui nou restaurant, în momentul în care situația o va permite.

„Vom deschide noi restaurante, dar vom ajusta planurile în funcție de noul context și de felul în care se vor desfășura lucrurile în perioada următoare. Chiar în prezent avem un nou restaurant finalizat în proporție de 90% pe care îl vom deschide atunci când situația ne va permite”, a declarat Daniel Boaje, director general McDonald’s, pentru wall-street.ro.

Asemenea tuturor antreprenorilor din domeniu, Daniel Boaje pregătește noi reguli de igienă și protecție pentru clienții restaurantelor, dar și măsuri de distanțare socială, pentru când va fi permis accesul în locații.

Deciziile luate în această perioadă sunt gândite astfel încât să construim pe termen lung și vom continua să investim în dezvoltarea business-ului în acest an, cu multă responsabilitate.

În plus, acesta admite spontaneitatea crizei economice și impactul acesteia, dar este de părere că în prezent, pot fi adoptate noi reguli de conduită, care să ajute pe termen lung și care pot împiedica un eventual colaps al afacerilor din industria HoReCa.

Creștere de 50% a comenzilor prin McDelivery

”Investițiile făcute în toți acești ani ne-au ajutat să rămânem alături de clienții noștri. Sistemul operațional McDonald’s este foarte bine pus la punct, astfel încât ne-a permis să ne continuăm o parte din business, chiar și în acest context. Serviciile McDelivery și McDrive sunt elemente cheie în ceea ce privește continuitatea business-ului nostru în toată această perioadă”, a adăugat Daniel Boaje.

Directorul general al McDonald’s a declarat că zona de online a fost elementul cheie al acestei perioade. Antreprenorii au fost nevoiți să se adapteze noului trend sau să îl dezvolte, pentru cei care erau deja devotați acestui segment.

Așadar, Daniel Boaje mărturisește că vânzările online au crescut la nivelul întregii piețe, astfel încât și McDonald’s a înregistrat o creștere a comenzilor prin McDelivery, cu până la 50%.

”Ne-am organizat rapid pentru dezvoltarea serviciului de livrare și în alte orașe, astfel încât acum este disponibil în fiecare din cele 26 de orașe în care există cel puțin un restaurant McDonald’s. Am făcut investiții suplimentare, am alocat echipe dedicate și avem și al treilea partener de livrare, Tazz by Emag, care se alătură partenerilor de la Glovo și FoodPanda”, a mai spus Boaje.

În altă ordine de idei, directorul general al McDonald’s a menționat că numărul clienților la liniile de Drive este mai redus decât în mod obișnuit, în această perioadă în care majoritatea oamenilor a stat acasă.

Relansarea afacerii: Un McPuișor și o porție de cartofi prăjiți, vă rog!

Lucrăm cu diferite scenarii, comunicăm în permanență și cu colegii noștri din alte țări, astfel încât să ne asigurăm că luăm mereu cele mai bune decizii. Este important să înțelegem cât mai curând care sunt pașii pe care trebuie să îi urmăm, în funcție de recomandările de siguranță, ca să ne pregătim cât mai bine.

Industria restaurantelor este una dintre cele mai puternic afectate, iar reprezentanții întregii industrii așteaptă redeschiderea spațiilor, bineînțeles, cu toate măsurile de protecție implementate, astfel încât clienții să se poată bucura din nou de experiența din restaurant.

”Este importantă continuarea dialogului și definirea unui cadru de lucru între reprezentanții industriei și autoritățile statului, astfel încât măsurile luate pentru redresare să fie în beneficiul consumatorilor, economiei și al mediului de afaceri”, a declarat Daniel Boaje, pentru wall-street.ro.

Va mai fi servit prânzul în restaurante?

Cât despre atitudinea consumatorilor după această criză, directorul general McDonald’s a declarat că monitorizează, în permanență, comportamentele clienților, pentru a se putea adapta noii nevoi din piață.

Va trebui să ne asigurăm că respectăm în continuare măsurile de distanțare socială, care cel mai probabil vor fi la fel de importante și în următoarele luni.

În acest sens, Daniel Boaje nu poate estima cum se vor desfășura lucrurile după ce vor fi adoptate măsurile de relaxare la 15 mai. Însă este de părere că intrarea în sezonul estival va reprezenta o pârghie importantă pentru industrie, în general. Comportamentul consumatorilor va fi influențat de sezonul dedicat vacanțelor, chiar dacă ponderea acestora din urmă va fi mai mică.

”Vom intra în perioada estivală, care, pentru noi, vine la pachet cu un volum crescut de comenzi. Noi ne pregătim, ca de obicei, pentru extinderea echipei în această perioadă și continuăm să dezvoltăm diferite scenarii de business pe care le calibrăm în funcție de evoluția situației”, a conchis Daniel Boaje, directorul general al McDonald’s.

Citește și: Lista restaurantelor care oferă livrare în București.

Începând cu anul 2016, McDonald’s este parte a companiei Premier Capital, partenerul pentru dezvoltare al restaurantelor McDonald’s din Estonia, Grecia, Letonia, Lituania și Malta. Premier Capital plc operează 154 de restaurante, mai mult de jumătate dintre ele având McDrive și numeroase cafenele McCafé. În România, McDonald’s este unul dintre lideri pe piața restaurantelor, cu 84 de restaurante în 26 de orașe. Până în prezent, compania a investit peste 800 de milioane de lei în România, are 5.500 de angajați și primește zilnic peste 230.000 de clienți.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri