Sphera Franchise Group, compania care administrează restaurantele KFC, Pizza Hut și Taco Bell, raportează vânzări de 198 de milioane de lei, în primul trimestru al anului, reprezentând o scădere de 7,6% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Scăderea a fost determinată în principal de închiderea sau limitarea activității restaurantelor impusă de autoritățile guvernamentale, din cauza pandemiei de Coronavirus, se arată într-un comunicat de presă.

De la debutul pandemiei, compania s-a concentrat canalele Delivery și Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru și Pizza Hut Delivery în România, Italia și Republica Moldova. În timp ce impactul inițial a fost o scădere cu 80% a vânzărilor față de anul precedent (în primele trei săptămâni de restricții), în prezent, nivelul actual al vânzărilor este de 65% sub nivelul anului trecut.

Sphera operează în prezent 82 de restaurante dintr-un total de 154, din care 46 restaurante KFC în România, 10 restaurante KFC în Italia, 1 restaurant KFC în Republica Moldova, 20 restaurante Pizza Hut și 5 restaurante Taco Bell.

Profitul operațional al restaurantelor a ajuns la 7,4 milioane de lei în primul trimestru din 2020 (reprezentând 3,8% din vânzări), în scădere cu 66% comparativ cu anul precedent, în timp ce rezultatul operațional a înregistrat o pierdere de 6,5 milioane de lei, comparativ cu un profit de 8,7 milioane de lei în anul anterior.

Citește și: Topul salariilor în marile companii de pe bursa românească. Vor rezista după criza COVID-19?

Pierdere de aproape 10 milioane de lei

EBITDA normalizat a scăzut cu 77% Y/Y, la 3,5 milioane de lei în primul trimestru din 2020, ca urmare a scăderii vânzărilor, pe fondul măsurilor generale de izolare. Pierderea netă a atins nivelul de 9,6 milioane de lei în primele trei luni din 2020, comparativ cu un profit net de 5,1 milioane de lei în perioada similară de anul trecut.

Am întărit controlul asupra cheltuielilor noastre operaționale, utilizând nu numai sprijinul acordat de Guvernele României și Italiei, dar și prin angajarea în negocieri de bună credință cu proprietarii de spații comerciale și furnizorii de alte servicii către restaurantele noastre și către serviciul administrati

Valentin Budeș, director financiar.

Sphera Franchise Group și-a restrâns operațiunile restaurantelor din România în data de 18 martie, ca urmare a ordinului emis de Ministerul Afacerilor Interne, care a interzis servirea preparatelor în spații închise. Grupul a decis implementarea unor măsuri suplimentare de siguranță în toate restaurantele sale din țară.

De la începutul pandemiei, compania a donat 100.000 de euro pentru echipamente medicale către Crucea Roșie Română și a livrat mese zilnic de la brandurile KFC și Pizza Hut pentru o parte dintre angajații Institutului Național de Boli Infecțioase „Prof. Dr. Matei Balș” și Direcției Publice de Sănătate din București. În plus, compania a redirecționat o parte din materia sa primă (produse alimentare) către diferite organizații din București și din țară, care susțin persoane provenind din medii dezavantajate.

Sphera Franchise Group S.A. este un grup din industria de food service din România ce operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery și Taco Bell în România, și brandul KFC în Moldova și Italia.

Sursa foto: Sphera

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri