O marca deja cunoscuta pe piata, know-how-ul necesar punerii pe picioare a afacerii precum si asistenta ulterioara reprezinta doar cateva din avantajele pe care care un investitor le primeste in momentul in care doreste contractarea unei francize.

In schimb, el trebuie sa detina resursele financiare necesare initierii afacerii, sa corespunda profilului definit de francizor si, dupa caz, sa aiba in proprietate sau inchiriat spatiul unde va fi implementat conceptul. In plus, va plati o taxa de intrare in sistemul de franciza (practit pretul platit pentru folosirea marcii si primirea asistentei) si o parte anuala din profitul inregistrat. Uneori se plateste si o taxa de publicitate, ca o contributie la bugetul de publicitate al companiei a carei franciza a fost achizitionata.

Sistemul este preferat de tot mai multi investitori, numarul francizelor fiind aproape dublu in 2006 comparativ cu 2005. Dinamica pietei va fi mult impulsionata acum, dupa intrarea Romaniei in Uniunea Europeana. 'Afacerile la cheie' trec de un miliard de euro