Onore este un business cu accesorii vestimentare bărbătești, înființat de Mihai Beznea, un tânăr care încă din timpul facultății cocheta cu antreprenoriatul. Afacerea, care are în portofoliu cămăși, bretele, cravate, papioane și nu numai, vrea să se extindă peste hotare cu produsele sale.

În anul 2012, Mihai Beznea, student în cadrul Facultății de Drept începea să cocheteze cu comerțul online, vânzând diferite produse pe site-urile de anunțuri. Doi ani mai târziu, el deschide primul magazin online, comercializând accesorii pentru telefoane mobile și o gamă redusă de accesorii vestimentare, atât pentru damă, cât și pentru bărbați.

Ideea de a se nișa pe segmentul de accesorii vestimentare bărbătești a apărut ca urmare a faptului că accesoriile GSM necesitau o refacere constantă a stocurilor ce se justifică numai printr-un volum foarte mare de vânzări, iar piața accesoriilor vestimentare pentru damă era saturată. În plus, concurența din online pe acest segment nu era deloc definită la acea vreme.

În anul 2017, Mihai Beznea își dă demisia din funcția de consilier juridic pe care o ocupa de aproximativ doi ani, investește într-o nouă platformă online, mai performantă, numește afacerea "Onore", reorientează oferta de produse exclusiv către categorii specifice accesoriilor vestimentare bărbătești, crește diversitatea produselor pe acest segment și deschide un showroom în centrul comercial Winmarkt Ploiești.

35.000 de euro, investiția într-un business dedicat bărbaților

Bugetul inițial investit la momentul nișării și procesului de rebranding a fost de 25.000 de euro, sumă din fonduri proprii. Ulterior, a fost investită suma de 10.000 de euro, preponderent în dezvoltarea infrastructurii online, iar fondurile au provenit din profitul afacerii.

Continuăm să investim în dezvoltare chiar și în contextul de piață actual, deoarece este o necesitate într-un mediu dinamic precum cel online.

O parte din oferta de produse este fabricată în România, cuprinzând atât produse sub brandul Onore, cât și produse aparținând unor branduri partenere, operate de către artizani locali din domeniul accesoriilor vestimentare bărbătești. Cealaltă parte este reprezentată de accesoriile Onore pentru care a fost externalizată producția, cu ajutorul unei fabrici de confecții textile din China, din considerente care țin de competitivitatea prețului final, menținând procesul de manufacturare.

„Foarte important de menționat este faptul că, indiferent de proveniența produsului, nimic nu se comercializează sub brandul Onore fără a fi cu atenție verificat calitativ, manual, de către personalul nostru”, explică antreprenorul.

Vânzări în scădere din cauza pandemiei

Pandemia de Coronavirus a scăzut vânzările cu până la 80%, în contextul în care evenimentele au fost anulate sau amânate, iar oamenii nu au mai avut nevoie de accesorii.

„Impactul a fost foarte mare deoarece, pe de o parte, afacerea este dependentă de participarea oamenilor la evenimente (nunți, botezuri, cununii etc), iar pe de alta, showroom-ul este localizat în cadrul unui mall, fapt ce a presupus închiderea sa. Aceste aspecte s-au tradus într-o scădere a vânzărilor cu până la 80%, problemă căreia ne adresăm actualmente prin introducerea de campanii promoționale foarte avantajoase pentru clienții noștri, atât online, cât și în showroom”, spune Mihai Beznea.

În acest an, din cauza lipsei evenimentelor, bretelele pentru pantaloni și curelele au luat locul cravatelor, fiind cele mai comandate produse. Însă, în mod normal, cravatele sunt cele mai comandate produse, deoarece acestea sunt purtate atât la evenimente, cât și la ținutele business.

Extindere în Bulgaria, Polonia și Ungaria

Primul showroom Onore, situat în centrul comercial Winmarkt Ploiești, a fost deschis în anul 2017, iar la începutul acestui an, compania a început o colaborare cu producătorul local de cămăși 1949 Târnava, din Sighișoara, amplasând un stand într-unul dintre magazinele acestora, în timp ce cămășile au intrat în oferta Onore, companie care, la finalul anului 2019, a înregistrat o cifră de afaceri de 64.000 de euro și doi angajați.

„În ceea ce privește piața tradițională, cea offline, în baza experienței acumulate cu proiectul pilot care a presupus amplasarea primului stand Onore într-un magazin partener din Sighișoara, dorim să dezvoltăm o rețea națională de astfel de standuri amplasate în magazine de profil, concomitent cu implementarea unei strategii de vânzare tip omnichannel care să permită clienților noștri o experiență superioară și integrată, online/offline, privitoare la accesorizarea ținutelor. Pe de altă parte, privitor la mediul online, pas cu pas, prin introducerea de noi categorii și încheierea de noi parteneriate cu producători locali, dorim să transformăm magazinul online într-un marketplace dedicat domnilor, acoperind în cele din urmă întreaga gamă de produse fashion necesare lor”, replică Beznea.

Acum, compania lucrează la comercializarea produselor peste hotare, în Bulgaria, Polonia și Ungaria și extinderea gamei de produse cu cămăși, costume și încălțăminte, în parteneriat cu alți producători locali.

„Actualmente, avem două proiecte în plină desfășurare, vizând două căi diferite pentru dezvoltare. Pe de o parte, am făcut deja primii pași pentru a începe comercializarea produselor aflate sub brandul Onore și în afara țării, abordând pentru început marketplace-uri din Ungaria, Bulgaria și Polonia, proiect a cărui implementare dorim să o finalizăm până la finalul acestui an. Pe de altă parte, după ce am adăugat de curând brățările bărbătești și cămășile în oferta noastră, dorim să continuăm introducerea de noi categorii de produse atât în magazinul online, cât și în showroom, categorii pe care să le populăm prin încheierea de noi parteneriate cu producători români de cămăși, costume și încălțăminte”, mai spune antreprenorul.

Citeste si:

    Sursa foto: Onore

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Anca Olteanu
    Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri