Firmele romanesti sunt printre cele mai putin inovative din Uniunea Europeanna pentru ca doar 20% din companiile din industrie si servicii aveau activitati de inovare in perioada 2002-2004, fata de 42% din cele europene, informeaza NewsIn citand Eurostat.

Doar firmele din Bulgaria, in care 16% au activitati de inovare, si din Letonia (18%) sunt mai putin inovative decat cele romanesti in Uniunea Europeana extinsa la 27 de tari membre, arata studiul. Companiile cu cele mai multe activitati de inovare sunt in Germania (65%din total) si Austria (53%).

Dintre companiile romanesti care aveau, in perioada 2002-2004, activitati inovative, 17% cooperau cu alte companii sau institutii, 14% cu furnizorii, iar o zecime aveau relatii de cooperare cu clientii. Doar 4% din firmele romanesti colaborau cu universitatile si tot atatea cu agentiile guvernamentale sau cu institutele publice de cercetare, mai releva studiul mentionat. in Uniunea Europeana, cele mai multe relatii de colaborare cu alte firme sau institutii le au companiile din Lituania (56% din totalul companiilor inovative) si din Slovenia (47%).

Romania este printre tarile europene cu o cooperare redusa intre sectorul privat si cel public. "Coperarea public-privat in scopuri de inovare era cea mai frecventa in Finlanda, Slovenia, Slovacia, Letonia si Lituania si era mai cel putin raspandita in Italia, Malta, Romania si Cipru", se mentioneaza in documentul Eurostat.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri