“Prioritatea noastră a fost să depășim criza sanitară cu echipa motivată și clienții la fel de mulțumiți ca în perioadele de normalitate”

Şcoala online şi lucrul de la distanţă au generat o creştere semnificativă a traficului în reţelele de comunicaţii. Pentru grupul DIGI, prioritatea a fost depăşirea crizei sanitară cu echipa motivată și în bună stare de sănătate, dar şi păstrarea nivelului de satisfacţie al clienţilor. Aflaţi mai multe informaţii despre strategia şi investiţiile grupului DIGI din interviul acordat de Valentin Popoviciu, Vicepreședintele Consiliului de Administrație al grupului DIGI, în exclusivitate pentru audienţa conferinţei Ziua Comunicaţiilor.

Cum vă susțineți clienții pentru adaptarea la condițiile apărute în mediul economic local şi internaţional, în contextul pandemiei COVID-19?
Digi a răspuns nevoilor clienților în primul rând prin asigurarea continuității serviciilor, la aceiași parametri de calitate ca în perioadele de normalitate. Am făcut toate investițiile necesare pentru a susține creșterea traficului în rețeaua de internet fix cu până la 30 %, în orele de vârf, și cu 5% în rețeaua de telefonie mobilă. Așa cum se poate vedea din rezultatele financiare ale grupului Digi Communications pentru primul semestru al anului, raportat la aceeași perioadă din 2019, investițiile grupului (pe toate cele patru piețe unde activăm – România, Ungaria, Spania, Italia) au progresat cu aproape 7 %. În total, în primul semestru al anului, Grupul Digi Communications a alocat un CAPEX de aproximativ 171 milioane EUR, continuând planurile de investiție în curs, într-un context economic și sanitar incert.
În România, principala piață a grupului, echipele comerciale și cele de customer-care au fost continuu în contact direct cu clienții rezidențiali și corporate. Majoritatea punctelor de vânzare Digi, cu excepția celor din centrele comerciale închise, au funcționat și în timpul stării de urgență, compania asigurând toate condițiile de sănătate a muncii impuse de noul context sanitar, pentru a proteja angajații și clienții. În paralel, soluțiile CRM și de telesales au fost optimizate, pentru a face cât mai facilă experiența utilizatorilor. Au fost introduse noi funcționalități pe site-ul DigiRomania.ro, au fost făcute upgrade-uri ale aplicațiilor Digi România și Digi Online, s-au creat materiale de suport pentru încurajarea utilizării instrumentelor online de plată sau a facturii electronice.
În rândul clienților rezidențiali, am remarcat o creștere a interesului față de serviciile cu relevanță pentru noul tip de consum de servicii de comunicații electronice, determinat de lucrul de acasă și de mobilitatea redusă. ”Starurile” acestei perioade au fost serviciile de internet fix de mare viteză FiberLink 1000, extraopțiunile pentru pachetele de televiziune prin cablu (MaxPak, HBO sau 4K), dar și datele mobile. Digi a rămas principala destinație de portare atât pentru utilizatorii de telefonie mobilă, cât și pentru serviciile de telefonie. În total, în primele șapte luni ale anului, s-au portat în rețelele Digi Tel și Digi Mobil peste 215.000 numere de telefonie mobilă și fixă, mai mult cu 4% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În privința clienților din business, am adaptat portofoliul de servicii la noile nevoi ale acestora – servicii de tip call-center sau help-line pentru clienți sau efectivele proprii, mărirea benzii de internet pentru a susține sistemul de lucru de la domiciliu, servicii suplimentare de securitate, proiecte de convergență fix-mobil pentru voce, pentru a facilita comunicarea rapidă între echipe, pentru cei care lucrează de la domiciliu. În cazul clienților din sectoarele afectate direct de pandemie, echipa Digi Business a avut o abordare personalizată a nevoilor de suspendare a serviciilor sau amânare a plăților și a venit cu oferte speciale pentru serviciile de telefonie mobilă, în sprijinul companiilor mici și mijlocii.

Care sunt principiile cheie după care vă derulaţi activitatea și relațiile de business în această perioadă?
Prioritatea noastră a fost să depășim criza sanitară cu echipa motivată și în bună stare de sănătate, iar clienții să fie la fel de mulțumiți de serviciile noastre, ca în situația de normalitate. Principiile acestea sunt strâns legate de poziția Digi pe piață, de valorile și misiunea companiei noastre – suntem cel mai mare angajator din mediul antreprenorial local și liderul pieței de comunicații electronice fixe (internet fix și televiziune prin cablu). Măsurile luate în această perioadă au urmărit două direcții. În primul rând, ne-am concentrat pe asigurarea unui mediu de lucru sănătos pentru echipele noastre, dat fiind că prin specificul activității noastre, circa 75% din personal nu poate lucra de acasă. Am reușit, în toată această perioadă, să securizăm majoritatea locurilor de muncă și veniturile celor aproape 13.000 de angajați, am răsplătit suplimentar eforturile colegilor cu expunere ridicată și suprasolicitare.
În al doilea rând, am căutat constant soluții pentru a conferi continuitate operațiunilor noastre și a livra rezultatele pe care ni le-am asumat în fața acționarilor și a partenerilor de afaceri. Am putea spune că, deși ne-am adaptat o parte din activități la un nou ritm și la noile condiții de muncă, deviza a rămas ”business as usual”. Am continuat să ne dezvoltăm rețelele de comunicații fixe și mobile, am păstrat deschise cât mai multe canale de comunicare cu clienții. Au fost adaptate noi fluxuri de lucru și procesele au fost modificate pentru a permite mai multă flexibilitate echipelor.

Recent, compania a finalizat o tranzacție cu alți trei operatori locali, AKTA, DCS și ATTP Telecommunications. Care sunt consecințele acestei tranzacții, atât la nivelul companiei, cât și la nivelul clienților?
Într-adevăr, la finalul lunii iulie, Consiliul Concurenței a aprobat proiectul de concentrare economică propus de Digi, prin care o parte din activele celor trei operatori locali au fost preluate de Digi. Potrivit angajamentelor asumate față de Consiliul Concurenței, Digi va moderniza cele trei rețele, urmând ca pe parcursul viitorilor 3 ani să ofere către cel puțin 95% din clienții preluați servicii la aceeași calitate cu cele furnizate propriilor clienți. De asemenea, compania și-a luat angajamentul de a nu majora prețurile pentru aceeași perioadă de 3 ani.
Ca urmare a acestei tranzacții, sute de mii de clienți vor avea acces la servicii de o calitate superioară, la prețuri accesibile, iar compania noastră va contribui, prin extinderea infrastructurii de fibră optică, la reducerea decalajului de digitalizare între diferite regiuni ale țării.

Ce inseamna 5G, din perspectiva disponibilității comerciale extinse, pentru compania dvs.? Ce schimbări va genera în oferta de servicii, produse etc.?
Compania noastră a lansat încă de anul trecut, din vară, serviciul Digi Mobil 5G Smart, care este disponibil în București și alte 12 orașe din țară, inclusiv pe litoral și pe Valea Prahovei. Principalele avantaje ale acestei tehnologii sunt: latența redusă, vitezele de transfer de date semnificativ mai mari decât cele obținute în 4G, de 100 de ori mai multe obiecte conectate. În prezent, tehnologia este accesibilă oricărui client Digi Mobil care deține un terminal compatibil 5G. Cu echipamentul potrivit, un utilizator poate efectua trafic în rețeaua Digi Mobil 5G, beneficiind de trafic nelimitat, la viteze de download ce pot atinge chiar și 650 Mbps. În portofoliul nostru figurează acum 10 modele de telefoane 5G de la producătorii Xiaomi, Huawei, Samsung, Motorola, cu niveluri de echipare și prețuri care satisfac cele mai diverse nevoi de conectivitate.
Pentru moment, serviciile se adresează mai degrabă utilizatorilor preocupați de tehnologiile de avangardă, așa-numiții ”early adopters”. Dar, în domeniul B2B, utilizarea pe scară extinsă a tehnologiei 5G va atrage o intensificare a activităților logistice, de transport, în domeniul serviciilor de sănătate, dar și în adoptarea mai rapidă a soluțiilor IoT și chiar a inteligenței artificiale în domenii industriale. Și aceste viitoare dezvoltări fac parte din planurile Digi.



Vă aşteptăm sa ne urmăriƫi LIVE in cadrul celei de-a 24 a ediţii a conferinţei Ziua Comunicaţiilor, înregistrare gratuită aici https://ziuacomunicatiilor.ro/inregistrare/

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri