Când clienții sunt ținuți acasă prin lege, așa cum s-a întâmplat în timpul stării de urgență din primăvară, iar traficul din București poate respira, un curier obișnuit poate face și de două ori mai multe livrări decât în mod normal. Acest lucru s-a întâmplat în cazul FAN Courier, care a reușit să înregistreze o creștere și de 30-45% în lunile de pandemie, comparativ cu 15% - cifra pe care compania și-o propunea la începutul anului, a declarat Adrian Mihai, unul dintre cei trei fondatori FAN Courier, în cadrul conferinței ecomTEAM 2020, organizată de wall-street.ro.

”În București, curierii noștri făceau 80-90 de expediții într-o zi normală. La începutul pandemiei am avut și 150 de livrări. Asta pentru că traficul din București era lejer, existau locuri de parcare bune, iar clienții erau ținuți în casă de lege. Practic nu se puteau alinia stelele mai bine de atât pentru curieri”, spune Adrian Mihai.

Compania a avut însă și curieri care la startul pandemiei ajunseseră să aibă doar 5-6 livrări într-o zi, din cauză că zona pe care o acopereau era de birouri – una ‘moartă’ în timpul stării de urgență. Având în vedere acest lucru, FAN Courier a reorganizat zonele de livrare ale anumitor angajați, pentru a echilibra balanța.

”Cred că majoritatea companiilor au înțeles avantajele muncii de acasă, în special pe partea de costuri. Pentru noi însă, livrările B2B (n.red. business to business) sunt mai ieftine și avantajoase. Să livrezi la un birou este mai ușor decât să livrezi acasă la un client, pentru că vei ști mereu că este cineva să primească acel colet, iar accesul este mai facil”, menționează Adrian Mihai.

Înainte de Black Friday avem timp să ne pregătim de explozia livrărilor, dar pandemia ne-a luat prin surprindere și a trebuit să ne adaptăm din mers.

Scăderea livrărilor B2B, la birouri, a fost totuși compensată de creșterea livrarilor direct acasă la clienți (B2C), precum și de o creștere semnificativă a livrărilor în mediul rural, asta după ce multe persoane au decis să lucreze ”de la țară” în perioada pandemiei, explică fondatorul FAN Courier.

“Primele două săptămâni ale pandemiei au adus scăderi pentru FAN Courier, începuserăm să ne gândim ce măsuri trebuie luate, dacă trebuie să reducem numărul de oameni. A urmat apoi o explozie a livrărilor, pentru care nu eram pregătiți. A trebuit să angajăm oameni și să mărim capacitatea flotei și a depozitelor”, menționează Adrian Mihai.

Potrivit acestuia, FAN Courier își bugetase o rată de creștere de 15% în acest an, însă în multe luni din timpul pandemiei creșterea a fost de 35-45%.

Reprezentantul companiei de curierat adaugă faptul că FAN Courier va investi în automatizare, digitalizare și dezvoltarea flotei auto pentru a face față noului val de cerere generat de creștere vânzărilor online.

Adrian Mihai a participat la ecomTEAM 2020, eveniment organziat de wall-street.ro, powered by FAN Courier, VTEX (Main partner), eMAG (gold partner), UniCredit Bank (gold partner), P3 Logistic Parks (gold partner), Gun Media (silver partner), Retargeting (silver partner), DWF (silver partner), CBRE (silver partner), Merchant Pro (silver partner), Plăți Online (sponsor), Canopy (sponsor), Veranda Mall (sponsor), Libris.ro (supporting partner), ARMO (supporting partner). Parteneri media: Cariere, Retail-Fmcg.ro, SmartBill, eComJobs.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri