Livrări urbane inteligente, cu emisii zero de CO2- obiectivul anunțat de compania de curierat DPDgroup, cea mai mare rețea de livrare de colete din Europa.

Într-o primă etapă, este preconizată reducerea cu o treime a emisiilor, până în anul 2025. În această strategie este inclusă și România, unde flota de transport din Bucuresti va fi înlocuită trepatat cu mașini electrice. Potrivit unui studiu GfK realizat pentru DPDgroup, 70% dintre cumpărătorii online din Europa cred că marile companii de curierat trebuie să își asume responsabilitatea pentru un mediu curat.

„Ne străduim să obținem cel mai semnificativ impact și, prin urmare, ne vom concentra asupra orașelor în care poluarea și densitatea populației sunt cele mai mari. Ne-am angajat să devenim un partener cheie pentru orașe și clienți, pentru a face împreună planeta noastră un loc mai bun, pentru că toți avem aceeași adresă”, declară Boris Winkelmann, președinte și CEO GeoPost / DPDgroup.

În acest scop, DPDgroup acționează pe mai multe direcții: înlocuirea flotei de livrare cu mașini electrice, întinerirea flotei și utilizarea unor mașini tot mai performante, implicarea în proiecte verzi cu impact major în rândul diferitelor comunități și creșterea numărului de puncte de preluare de tipul Pickup Points (DPD deține deja 46.000 de astfel de centre în toată Europa, cu 4.000 mai multe decât în anul precedent).

Strategia verde a DPDgroup prevede ca până în anul 2025 să reducă emisiile de CO2 cu 30% și să facă livrări cu emisii zero în 500 din cele mai mari orașe din Europa. Într-o primă fază, vor fi acoperite 200 de orașe, printre care și Bucureștiul. Livrările în Paris se fac deja în totalitate cu vehicule care au emisii reduse de CO2.

„DPD România susține acest efort, iar înlocuirea flotei și trecerea la mașini electrice face parte din planul nostru pe termen cel puțin mediu”, a declarat Karla Codrea, CEO DPD România, care a adăugat că rețeaua de lockere din România se va tripla până la finalul anului 2021. În prezent, există lockere DPD România în supermarketuri și galerii comerciale din București și din principalele orașe din țară. Folosirea sitemului de lockere reduce kilometrii parcurși într-o zi de mașinile de curierat, implicit emisiile de COD.

Livrare inteligentă în majoritatea orașelor din Europa

DPDgroup a oferit până acum peste 100 de soluții de livrare inteligentă în orașe din întreaga Europa, soluții care includ realizarea unor micro-depozite urbane și dezvoltarea unor flote locale alternative.

Un proiect de mare impact este Airdiag, programul de monitorizare a calității aerului, care folosește lasere de ultima generație. Senzorii Airdiag colectează date la fiecare 12 secunde și le face publice, astfel încât locuitorii orașului să poată cunoaște în timp real calitatea precisă a aerului pe care îl respiră. Proiectul pilot implementat în Lisabona a permis autorităților portugheze să proiecteze o zonă unică cu emisii reduse în chiar centrul orașului. Inițiativa Airdiag este un exemplu al efectelor benefice pe care le pot avea pentru comunitățile urbane acțiunile concrete și va fi extinsă până la finalul anului viitor în alte 20 de orașe europene.

DPDgroup are la dispoziție o echipă alcătuită din 77.000 de experți în livrări și o rețea de peste 46.000 de puncte de preluare PickUp Points, 1.000 de hub-uri și depozite aflate în 23 de țări europene. DPDgroup livrează, prin mărcile sale DPD, Chronopost, SEUR și BRT, 5,3 milioane de colete în fiecare zi, respectiv 1,3 miliarde de colete anual. În anul 2019, DPDgroup a înregistrat vânzări de 7,8 miliarde EUR (o creștere de + 6,7% față de anul precedent).

Compania de curierat DPD România face parte din DPDgroup și este activă pe piața locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. Are peste 1.800 de angajați (inclusiv francizele) și peste 15 milioane de colete livrate anual. DPD efectuează livrări la cele mai mici prețuri în toate țările Uniunii Europene.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri