Produsele pentru casă, din categoria Home&Deco, au fost cele mai cumpărate de către români în timpul pandemiei, angajații fiind nevoiți să lucreze tot mai mult de la domiciliu, a declarat Maria Crăciun, central manager Veranda Mall, într-un interviu Wall-Street.ro

„Schimbarea obiceiului de consum există și a fost generată de pandemia de COVID-19. S-a înregistrat o creștere pe categoriile Home&Deco pentru că oamenii stând și lucrând de acasă au început să își amenajeze mai mult locuința. De asemenea, am avut creșteri pe segmentul de petshop și pentru produsele cosmetice”, spune Maria Crăciun.

În timp ce unele categorii de produse au înregistrat vânzări, retailerii de fashion au avut cel mai mult de suferit în această perioadă. Românii s-au deplasat mai rar și au cumpărat mai puține haine.

Românii fac cumpărături mai practice în timul pandemiei

Dacă înainte clienții vedeau plimbarea la mall și ca pe o activitate socială și veneau în centrele comerciale fără să aibă neapărat o nevoie de cumpărare strictă, în timpul pandemiei însă s-a schimbat inclusiv și această percepție a mersului la mall.

Potrivit reprezentanților Veranda Mall, românii vin în centrul comercial, caută obiectul pe care vor să îl achiziționeze, fără să mai cumpere și alte produse care nu erau pe lista de cumpărături.

„Clienții Veranda Mall vin când au o nevoie specifică și nu își mai petrec la fel de mult timp ca înainte, când stăteau chiar și 4-5 ore în mall”, spune Maria Crăciun, central manager Veranda Mall.

Acest lucru se datorează și schimbării de comportament a clienților, dar și din cauza faptului că nu mai există locuri de entertainment, cinematografele fiind închise.

Românii merg în această perioadă la mall mai puțin și cumpără mai mult, după cum arată și creșterea bonului mediu din Veranda Mall cu aproximativ 15-20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Ne confruntăm cu o scădere a traficului nu exagerat de mare, de 17% față de aceeași perioadă a anului trecut, însă valoarea bonul mediu a crescut, ceea ce ne spune că lumea vine mai mai rar la mall, dar în același timp își face cumpărături mai consistente”, precizează Maria Crăciun.

O nouă modalitate de a planifica mai ușor cumpărăturile

Pe lângă măsurile tradiționale de protecție și de combaterea a noului coronavirus, Veranda Mall plănuiește să ofere consumatorilor un nou program care să limiteze și mai mult timpul petrecut în aglomerație, și implicit cumpărăturile clienților. Reprezentanții centrului comercial spun că proiectul va putea funcționa de la sfărșitul lunii noiembrie.

„Proiectul va avea un soi de căsuță poștală a lui Moș Crăciun, în care românii pot alege dintr-un număr finit al produselor din magazinele care se află în Veranda Mall, pe care le pot face cadouri prietenilor sau familiei”, spune Maria Crăciun.

Clienții își vor putea comanda produsele respective de la un infotouch unde vor și plăti pentru ele, iar apoi acestea vor fi livrate acasă fie persoanei care a achiziționat articolele, fie persoanei căreia îi este adresat cadoul.

„Vrem să dăm șansa cumpărătorilor de a fi mai rapizi în a găsi cadoul potrivit sau în a se simți mai în siguranță când vin la cumpărături”, adaugă aceasta.

Sursa foto: Pressmaster / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri