Pandemia a însemnat închiderea tuturor restaurantelor, barurilor sau cafenelelor din România potrivit normelor CNSU, iar această închidere a echivalat cu falimentul pentru multe dintre ele. Cu toate acestea, marile lanțuri de restaurante au reușit să supraviețuiască crizei, deschizând chiar și noi locații. Este și cazul binecunoscutului McDonald's, care a inaugurat recent un nou restaurant. wall-street.ro a făcut o vizită într-unul dintre locațiile McDonald's pentru a vedea cum s-au adaptat aceștia noii realității.

Dacă înainte de februarie 2020, în restaurantele McDonald's ne ”îngrămădeam” în fața caselor de marcat, bătând din picior pentru comandă, acum totul e separat de marcaje în dungi și de mesaje care ne atenționează să păstrăm distanța de 1,5 - 2 metri.

Dar până să ajungem la case, trecem prin ”filtrul” omului de la intrare, care ne măsoară temperatura și ne îndeamnă să ne dezinfectăm.

Pandemia a adus o imagine destul de tristă asupra restaurantelor din România. Nici cozile de dinainte (la care mulți nu renunță încă) și imposibilitatea găsirii unui loc liber la o masă nu erau benefice românilor, însă scaunele goale de acum nu sunt tocmai ceea ce am vrea să vedem.

McDonald's a ”înfoliat” toate mesele și scaunele pentru ca nimeni să nu se poată așeza, nici măcar sprijini de ele, păstrând totuși marcajele care interzic așezarea pe mese, în speranța în care restaurantele vor fi redeschise.

”Am putea redeschide restaurantele mai rapid decât a fost hotărâtă închiderea acestora. Cu toții suntem dornici să revenim la un soi de normalitate”, a declarat Luiza Stoica, Director de Operațiuni, Premier Restaurants, firma care operează restaurantele McDonald’s în România.

Ultimele luni au fost foarte intense din punct de vedere operațional pentru noi. Nevoia de adaptare permanentă la situația în schimbare a presupus un efort mare din partea echipei.

Luiza Stoica, Director de Operațiuni, Premier Restaurants

Regulile de protecție introduse în restaurante

În toate restaurantele McDonald's sunt implementate următoarele măsuri de siguranță:

  • Verificarea zilnică a temperaturii angajaților.
  • Angajații poartă măști și mănuși de protecție atunci când pregătesc și asamblează comenzile, iar pungile sunt sigilate.

  • Creșterea frecvenței curățeniei în restaurante, toate suprafețele sunt dezinfectate frecvent, kiosk-urile sunt dezinfectate după fiecare utilizare.

  • Suplimentarea stocurilor de dezinfectant pentru uz zilnic, atât pentru angajați, cât și pentru clienți.
  • Existența unor afișe informative dedicate proceselor de igienă în toate locurile din restaurant: la intrare, pe kiosk-urile de comandă, la casele de marcat, la McDrive, cât și pentru angajați.

  • Clienții poartă în permanență mască de protecție atunci când intră în restaurante pentru a comanda la pachet.
  • Mesele la terasă au capacitate de maximum șase persoane, conform legislației în vigoare.
  • Încurajăm plata contactless, pentru a reduce la minimum contactul fizic cu obiecte sau angajați.
  • Pentru ridicarea comenzilor de McDelivery de către curieri, avem zone separate pentru preluarea comenzilor.

Cea din urmă măsură este un demers pe care reprezentanții McDonald's intenționează să o păstreze. Practic, curierii care ridică produsele nu mai au voie să intre în niciunul dintre restaurantele din țară. Ei așteaptă la ușă, unde există montat un aparat cu dezinfectant, ca unul dintre angajații locației cu pricina să le predea comanda.

În plus, angajatul însărcinat să ducă produsele curierilor nu pune mâna pe ambalajele în care se află comenzile, ci le duce pe o tavă.

”Atunci când accesul clienților în interior a fost restricționat, echipele din restaurante și-au redirecționat eforturile către comenzile la pachet, la liniile de Drive și prin McDelivery.
De altfel, în perioada stării de urgență, am extins serviciul McDelivery în toate cele 26 de orașe în care suntem prezenți cu suportul partenerilor noștri Glovo, Foodpanda și Tazz by Emag”, mai spune Luiza Stoica.

De asemenea, aceasta susține că Premier Restaurants preferă să păstreze relația cu partenerii de delivery de până acum, neintenționând deschiderea vreunei linii proprii de livrare.

”În toată această perioadă, sectorul de delivery a funcționat cel mai bine. Însă, sincer analizând, nu ne așteptam să fim nevoiți să reducem programul de McDrive. A fost o decizie care ne-a surprins, și nu în mod plăcut, dar am reușit să ne adaptăm și acestei noi reguli”, a mărturisit Stoica.

Kiosk-urile de comandă, primul pas spre digitalizare

Pandemia a grăbit eforturile tuturor companiilor spre digitalizare. Chiar dacă în toate școlile din România, digitalizarea nu a ajuns, ei bine, în majoritatea restaurantelor McDonald's ”reforma tehnologică” este dată de amplasarea kiosk-urilor de comandă, la care clienții pot depune comanda, fără să se înghesuie la casierie.

Pentru că este un element de noutate, un angajat al restaurantelor este permanent lângă aparate pentru a ghida clienții spre produsele pe care le vor.

”Noul sistem digital, pe care îl numim Experience of the Future, aduce un beneficiu în procesul de servire a produselor. În restaurantele în care acest sistem este implementat, fiecare produs este pregătit după ce clientul face comanda la kiosk, iar aceasta este înregistrată în sistem. Comanda confirmată ajunge apoi pe ecranele angajaților din bucătărie și este pregătită. În prezent, sistemul digital este implementat în 50 de restaurante din întreaga țară și urmează să ajungem la 52 de restaurante cu acest sistem atunci când vom deschide și restaurantul din Târgoviște”, a explicat Luiza Stoica, pentru wall-street.ro.

Citeste si:

    În aceeași ordine de idei, a tehnologiei, McDonald's mizează și pe aplicația de mobil, care, în prezent, are peste 1,5 milioane de utilizatori.

    ”Aplicația de mobil le oferă clienților oferte personalizate, informații nutriționale și afișează cele mai apropiate restaurante de locul în care se află utilizatorul. Ofertele sunt revendicate contactless, angajații McDonald’s au un dispozitiv care scanează codul QR din aplicație, pentru ca clientul să poată beneficia de ofertă, sau, metoda încurajată de noi, ofertele pot fi scanate și la kiosk-urile de comandă”, a adăugat Stoica.

    Noutăți de sărbători

    McDonald’s nu uită de perioada sărbătorilor și vine cu noi oferte pentru cei care au aplicația mobilă, menționată mai sus, și nu numai.

    De la McMici, lanțul de restaurante propune, anul acesta, Maestro cu Blue Cheese, Double Big Mac sau Bacon Clubhouse, snack-urile Camembert bites, Mozzarella Sticks, Shrimps.

    Citeste si:

      Ofertele îi vizează și pe iubitorii de cafea, care pot beneficia de oferte la McCafe.

      ”Pentru perioada sărbătorilor de iarnă, avem o campanie specială la McCafe, devenită deja o tradiție. La fiecare două cafele grande cumpărate, până pe 31 decembrie, clienții primesc o cană cu tematică de Crăciun, parte a colecției care include patru căni”, a conchis directorul de Operațiuni al lanțului de restaurante.

      Premier Restaurants România operează restaurantele McDonald’s în România. McDonald’s este lider al pieței restaurantelor, cu 87 de restaurante în 27 de orașe, dintre care 42 restaurante cu McDrive și 42 de cafenele McCafé. Până în prezent, compania a investit peste 800 milioane de lei în România și are o echipă de 5.500 de angajați.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Cristina Marin
      Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri