Anul 2020 a fost cel mai dificil pentru retailul românesc de la recesiunea din 2009-2010 încoace, în special pentru centre comerciale care au fost complet închise în primăvară timp de două luni. Deși 2020 a fost un an atipic, retailerii au continuat expansiunea de magazine și lansarea soluțiilor potrivite pentru a se adapta la noua realitate. Iată care au fost principalele evenimente care au marcat 2020.

Mega Mall, primul mall ușor accesibil persoanelor cu deficiențe de vedere

Anul 2020 a început cu o veste bună pentru clienții centrelor comerciale care au deficiențe de vedere. În ianuarie, Mega Mall a implementat sistemul de orientare STEP-HEAR, devenind primul centru comercial din Capitală accesibil persoanelor nevăzătoare. Astfel, persoanele cu deficiențe de vedere se vor putea deplasa mai ușor în centrul comercial, beneficiind gratuit de asistență audio în limba română pentru deplasare, folosind această aplicație.

Kaufland a fost amendat cu peste 550.000 lei

În perioada februarie – august 2020, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a primit peste 150 de reclamații de la clienții magazinelor Kaufland, care s-au plâns de nerespectarea distanțării sociale, de faptul că nu se poartă mască de protecție, de diferențele între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat, dar și de produse expirate și promoții înșelătoare. În urma controalelor realizate, inspectorii sanitari au găsit alimente expirate, personal care nu purta mască de protecție și practici înșelătoare privind originea produsului. În total, ANPC a amendat mai multe magazine Kaufland cu peste 550.000 de lei.

Brico Dépôt a deschis primul outlet al unui retailer DYI în România

Retailerul Brico Depot a deschis în vară primul outlet din România, Brico Outlet Chiajna, unde sunt disponibile mii de produse pentru casă și grădină, la prețuri reduse până la 80%. Brico Outlet Chiajna este primul outlet lansat de un retailer DYI pe piața locală.

Veranda Mall, primul mall din țară care care lansează un magazin online propriu

În luna iunie, Veranda Mall a fost primul centru comercial din țară care lansa un shop online, venind în sprijinul magazinelor partenere printr-o platformă de ecommerce pe care acestea să-și vândă în continuare produsele, shop.verandamall.ro.

Magazinul online este funcțional din 12 iunie și adună branduri precum Meli Melo, Miniso, Bizzar Boutique, Senior Tailor, Tabor și English Home.

„Ne dorim ca până în primăvara anului viitor să îi avem online pe majoritatea retailerilor pe care îi avem în mall, dar nu ne limităm doar la retailerii pe care îi avem în mall, ci urmărim să avem colaborari și cu alți parteneri care și-au dorit să fie prezenți pe platforma noastră online”, a declarat Maria Crăciun, central manager Veranda Mall, într-un interviu wall-street.ro.

Profi combină magazinul de colțul blocului cu supermarketul

Profi deschidea în luna septembrie un nou concept de magazin pe nume Monaco, în Ploiești. Conceptul încorporează toate modelele propuse de Profi: Supermarket Profi – magazinul cu cea mai mare suprafață și cu cel mai mare număr de produse; Loco – magazinul cu sortiment adaptat pentru zone din afara marilor aglomerări urbane, și City – magazinul urban de dimensiuni relativ mici, de la colțul blocului.

„Implementăm în toate noile magazine ceea ce am testat și s-a dovedit că funcționează: aranjamentul magazinelor, politica de prețuri, procesele de lucru cu personalul, felul în care expunem produsele și multe altele”, spunea Pawel Musial, directorul general al Profi Rom Food, la vremea respectivă.

Cora a inaugurat casele self-scan

În luna septembrie, Cora a inaugurat, în hypermarketul Cora Pantelimon., casele de marcat self-scan și își propunea ca până la finele acestui an să deschidă 100 de astfel de case de marcat, în toate hypermarketurile din țară. Potrivit reprezentanților companiei, clienții au apreciat casele de self-scan, fiind mai rapide și mai ușor de utilizat.

„Noul sistem introdus în rețeaua Cora atât la nivelul caselor tradiționale cât și în sistemul self check-out permite procesarea mai rapidă a datelor, ceea ce înseamnă un timp de așteptare mai mic”, declara Cătălin Ismană, director hipermarket și coordonatorul proiectului de implementare self check-out, la acel moment.

Lidl a introdus cardul de fidelitate Lidl Plus

Lidl a lansat la începutul lunii octombrie aplicația mobilă Lidl Plus, care include un card digital de fidelitate și mai multe opțiuni pentru clienți: oferte speciale și promoții săptămânale pentru produse.În centrul aplicației stă cardul de fidelitate digital Lidl Plus, pe care utilizatorii trebuie să îl scaneze la casa de marcat. De asemenea, Lidl plus oferă și opțiuni digitale prin care clienții își pot organiza eficient vizita în magazin și monitoriza bugetele alocate cumpărăturilor.

AFI a inaugurat primul mall din România în timpul pandemiei

AFI Europe România inaugura în octombrie AFI Brasov, un proiect mixt dezvoltat în centrul României, la Brașov. AFI Brașov este dezvoltat pe trei etaje cu o suprafață închiriabilă totală de 45.000 mp și birouri de tip clasa A, cu o suprafață închiriabilă totală de 15.000 mp, construite deasupra centrului comercial.

Mega Image: marca proprie de produse BIO

Mega Image lansa în octombrie o nouă marcă proprie de produse alimentare, Nature’s Promise, care are la bază doar ingrediente naturale, bogate în nutrienți sau certificate bio.

Gama este produsă fără aditivi, coloranţi sau conservanţi sintetici. Nature’s Promise este un brand creat în Statele Unite ale Americii, care include o varietate de produse alimentare dedicate celor care aleg să consume produse sănătoase și nutritive, bio, fără ingrediente artificiale.

Două luni mai târziu, Mega Image lansa propriul serviciu de livrare rapidă pentru cumpărăturile prin aplicația de mobil din supermarketul online. Serviciul de livrare rapidă poate fi accesat în toate sectoarele din București și parțial în zona Pipera, în aria de activitate a 33 de magazine Mega Image, urmând ca până la finalul anului să fie extins în alte 37 de magazine. Planul de dezvoltare pe termen lung include extinderea serviciului la nivel național.

Agroland a deschis primul magazin concept Agroland MEGA din București

La sfârșitul lunii octombrie, Agroland a deschis primul magazin Agroland MEGA din București. Conceptul Agroland MEGA a fost lansat în România în 2017, și se referă la magazine specializate, cu produse dedicate grădinăritului, îngrijirii animalelor de companie și hobby farming-ului,

De asemenea, tot în luna octombrie, retailerul a preluat activitatea platformei Avicola Mihăilești, producător de ouă de consum și pui de o zi, care include șase ferme. Agroland va începe aici producția puilor de o zi pe care îi comercializează în magazinele din cadrul rețelei.

Kaufland - primul program agricol pentru carne de porc românească

În luna noiembrie, Kaufland lansa „Porc născut și crescut 100% în România”, primul program agricol pentru carne de porc românească, prin care fermele de porci sunt sprijinite să adere la standarde superioare de bunăstare a animalelor.

Carnea de porc românească se găsește pe raft sub denumirea Raftul Românesc și conține 25 produse din porc crescute în România. Progamul include șapte ferme, grupate în Cooperativa Agricolă Siliștea Producție Suine, ce furnizează carne proaspătă de porc în magazinele Kaufland România, în volum de peste 2.000 de porci pe săptămână.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri