Baxi Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori din industria termotehnica autohtona, sustine ca pretul centralelor termice va creste cu aproximativ 10% anul acesta.
Majorarea, operata deja de catre distribuitorii din piata, este determinata de cresterea cotatiilor mondiale la otel si cupru. Odata cu aderarea la Uniunea Europeana este de asteptat ca si tarifele serviciilor adiacente, de montare si service, sa creasca, independent de majorarea preturilor la centrale, pentru a se alinia celor din spatiul comunitar. Compania apreciaza ca aceste doua situatii nu vor conduce la scaderea volumelor de vanzari si ca piata va creste in 2007.

Desi in ultimii doi ani centralele termice s-au ieftinit cu 20% datorita presiunilor concurentiale interne, aceasta tendinta nu mai poate fi mentinuta. Presiunea vine acum dinspre pietele mondiale, unde cererea si pretul otelului si al cuprului, materii prime esentiale in constructia centralelor, au crescut, a declarat Sever Scarlat, directorul general Baxi Romania. Practic, marii producatori de centrale vand echipamentele mai scump, distribuitorii si comerciantii fiind nevoiti sa creasca la randul lor preturile pe pietele pe care opereaza. Pana acum, datorita competitiei, distribuitorii au acceptat sa scada preturile si sa isi reduca marjele de profit. Nu mai exista insa loc de ieftiniri fara riscul de a iesi de pe piata.

Baxi Romania estimeaza ca si costurile pieselor de schimb si a serviciilor de service, instalare si punere in functiune a centralelor termice vor creste anul aceasta tot cu un procent de 10%. Potrivit reprezentatilor companiei, tarifele practicate la aceste servicii pe piata autohtona reprezinta aproximativ 20% din valoarea celor din Uniunea Europeana.

Scumpirea centralelor termice se rasfrange asupra tuturor tipurilor de echipamente termice, anunta oficialii Baxi. Cresterea preturilor si a serviciilor adiacente nu va conduce la scaderea vanzarilor. In acord cu ritmul de dezvoltare sustinuta a constructiilor rezidentiale, de birouri si industriale, precum si ca urmare a cresterii costurilor, distribuitorii si comerciantii de centrale termice se vor concentra pe lansarea de noi tehnologii (centrale in condensare, panouri solare, pompe de caldura) care sa vina in intampinarea evolutiei nevoilor de confort si cererii inregistrate de piata.

Aceasta tendinta va conduce la o evolutie valorica constanta a industriei locale. Baxi Romania apreciaza ca piata de centrale va creste in 2007 cu aproximativ 10%. Potrivit aprecierilor companiei, in 2006 au fost comercializate in Romania aproximativ 150.000 centrale termice, urmand ca anul acesta volumul pietei sa ajunga la circa 165.000 unitati.

Este evident faptul ca piata constructiilor va asigura industriei termotehnice autohtone o crestere constanta pe segmentele comercial, industrial si spatii de locuit noi. Cele 1.700.000 de apartamente inca bransate la sistemele centralizate de termoficare ineficiente vor ramane in continuare in atentia furnizorilor de centrale termice. Acest segment este insa destul de imprevizibil, datorita politicilor si interventiilor etatiste pe piata, a adaugat Sever Scarlat.

In conditiile unei concurente din ce in ce mai puternice, pretul nu mai reprezinta singurul criteriu de alegere a unei centrale. Consumatorii sunt acum mai educati in ceea ce priveste analizarea ofertelor si au devenit interesati de calitate si serviciile adaugate, intelegand produsul, asa cum este firesc, drept un bun de folosinta indelungata, a incheiat Sever Scarlat.

Grupul Baxi, cu o cifra de afaceri de 1,5 miliarde Euro in 2006 si vanzari anuale de peste 1 milion de centrale, este prezent si apreciat pe toate continentele, ocupand locul trei in Europa in domeniul asigurarii confortului casnic.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri