Divizia low-cost din cadrul grupului Lufthansa, si-a propus sa transporte peste 30.000 de pasageri pe prima sa ruta din Romania, Bucuresti Koln si retur, urmand ca in acest an sa mai fie lansate si alte rute, Berlin aflandu-se printre posibilitati
Operatorul aerian low-cost Germanwings, parte a Eurowings in cadrul careia Lufthansa detine 49% din actiuni, va lansa pe 25 martie prima sa destinatie din Germania catre tara noastra, pe ruta Bucuresti (Aeroportul Aurel Vlaicu Banseasa) Koln (Aeroportul Koln-Bonn) si retur. Cursa va avea o frecventa de trei zboruri saptamanale, in zilele de miercuri, vineri si duminica.

Estimam ca vom transporta in 2007 peste 30.000 de pasageri pe aceasta ruta, a declarat pentru Wall-Street directorul de comunicare al companiei germane, Heinz Joachim Schoettes. Acesta a adaugat ca vor fi lansate si alte destinatii in acest an, toate catre Germania. Urmeaza sa vedem cum vor evolua lucrurile in Romania. Ca de obicei, ne dorim sa fim printre primii doi jucatori de pe piata, a mai precizat acesta.

Germanwings are ca profil al pasagerului omul de afaceri sau persoanele care isi viziteaza rudele sau pur si simplu doresc o vacanta. Primele destinatii catre care va zbura compania din Romania denota ca Germanwings tinteste segmentul de business, calatorii in interes de afaceri ating 42% din totalul pasagerilor Germanwings potrivit datelor prezentate de catre companie.

Am decis sa ne lansam si pe piata din Romania intrucat are un potential ridicat, in special din momentul aderarii la Uniunea Europeana. Economia Romaniei este in plina expansiune, din ce in ce mai multi investitori straini sunt atrasi de climatul de business local, astfel incat traficul de calatori dintre Romania si alte tari europene s-a intensificat considerabil in ultimii ani si va urma acelasi trend si in viitor, a mai declarat Heinz Joachim Schoettes.

Clientii Germanwings sunt acele persoane care calatoresc in mod regulat in afara tarii si cauta solutii eficiente pentru aceasta atat din punct de vedere financiar, cat si din punct de vedere al timpului, a mai declarat Schoettes. Acesta a adaugat ca printre motivele care duc la alegerea unei companii low-cost se numara si zborurile directe catre principalele centre de afaceri.

Low-cost-ul oamenilor de afaceri aterizeaza in Romania
Germanwings ofera bilete promotionale catre Koln la pretul de 19 euro (taxe incluse), media unui bilet one-way fiind de 60-80 de euro potrivit oficialilor companiei. Un bilet dus intors Bucuresti-Koln-Bucuresti, pentru datele de 16 mai respectiv 20 mai returul, costa 117,29 de euro (taxe incluse) potrivit informatiilor prezentate pe site-ul companiei. Comparativ, Blue Air, singurul operator low-cost care mai zboara pe aceasta ruta, ofera bilete dus-intors la un pret de 184 de euro (fara taxe) pentru aceleasi date, potrivit informatiilor prezentate pe site-ul companiei.

Compania si-a propus atingerea unei cifre de afaceri in acest an de peste 600 milioane de euro, in crestere de la 560 milioane euro inregistrati in 2006. De asemenea, compania estimeaza un numar de opt milioane de pasageri transportati in acest an, in crestere fata de 7,1 milioane pasageri in 2006, si o medie de ocupare a locurilor de 82% anual. Comparativ, operatorii low-cost SkyEurope si WizzAir au transportat fiecare anul trecut aproximativ trei milioane de pasageri, in timp ce liderul pietei, Ryanair, estimeaza ca va transporta in anul fiscal in curs (care se va incheia la finalul lunii martie 2007) aproximativ 42 milioane de pasageri.

Germanwings va concura pe o piata pe care mai activeaza BlueAir, Wizz Air, SkyEurope si MyAir. In luna mai va mai intra pe piata si operatorul spaniol Clickair printr-o cursa intre Bucuresti si Barcelona. Al doilea operator low-cost dupa marime din Europa, easyJet, va intra probabil pe piata locala in aceasta vara, directorul general adjunct al Aeroportului Aurel Vlaicu (Baneasa), Bogdan Tanase, afirmand ca negocierile cu operatorul aerian se afla intr-un stadiu avansat.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri