Produsele alimentare au inregistrat anul trecut cresteri cu 11,8% in volum si cu 21,1% in valoare, iar produsele nealimentare au crescut cu 13% in valoare si cu 9,4% in volum, potrivit studiului citat de NewsIn. Bauturile au inregistrat anul trecut o scadere cu 0,2% in volum, insa ca valoare au crescut cu 15% fata de 2005. in cazul produselor alimentare, carnea si ciocolata au inregistrat cele mai mari cresteri.
Supermarketurile au fost canalul de vanzare care a inregistrat cele mai mari cresteri atat ca volum cat si ca valoare. in privinta volumului de vanzari, cota supermarketurilor a ajuns la 18,2% in 2006, fata de 12,1% in 2005, iar ca valoare a crescut anul trecut la 22,1% fata de 15% cota raportata in 2005. Supermarketurile au luat din cota de piata a chioscurilor si magazinelor alimentare de proximitate. Volumul vanzarilor prin intermediul chioscurilor a scazut anul trecut la 9%, de la 11,% in 2005, iar valoarea acestora s-a redus la 7% de la 8,5%, potrivit studiului MEMRB.
Din volumul total al pietei bunurilor de larg consum, 47,3% au reprezentat bauturile, 14,7% produsele nealimentare si 38% cele alimentare. Din valoarea totala a pietei bunurilor de larg consum, 44,3% au reprezentat bauturile, 16,2% produsele nealimentare si 39,5% cele alimentare. Studiul nu a luat in calcul hipermarketurile si retelele cash&carry.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: