(P) Rolul Huawei în dezvoltarea industriei locale de telecomunicații

Criza generată de pandemia de Covid-19 a adus schimbări compotamentale importante. Fie că vorbim de oameni sau de companii, acestea au trebuit să se raporteze deopotrivă la noile realități generate de evoluțiile pandemice.

Într-un context în care o mare parte din comunicarea personală, cu familiile și cu cei dragi s-a derulat la distanță, iar munca din afara biroului a devenit o practică tot mai des întâlnită, importanța industriei locale de telecomunicații a devenit crucială.
Creșterile volumelor de trafic de date și voce au fost unele importante, în special în prima jumătate a anului trecut, iar rețelele de telecomunicații din România au făcut față fără sincope majore. A fost susținută astfel comunicarea socială și procesele economice. Echipamentele și tehnologiile Huawei au jucat un rol esențial în acest rezultat.
Prezentă în România din anul 2003, Huawei și-a crescut gradual amprenta pe piața locală, contribuind decisiv la succesul dezvoltării rețelelor locale de telecomunicații 3G și în special al celor 4G, în parteneriat cu principalii operatori de pe piață. Dezvoltarea companiei pe piața locală s-a realizat de altfel în paralel cu progresul industriei locale de telecomunicații. Huawei este prezent în România prin biroul central și 8 centre de servicii, în care își desfășoară activitatea peste 2200 de angajați. Impactul economic orizontal se vede în numărul celor peste 120 de parteneri ai companiei și în cele peste 6.300 de locuri de muncă susținute direct și indirect. Compania este cel mai mare contributor din domeniu la bugetul de stat, cu peste 66 milioane USD plătiți sub formă de taxe anual în perioada 2017 - 2019.
Huawei a făcut de altfel din România unul dintre cei doi piloni ai dezvoltării sale la nivel european, alături de Germania. Mai mult, România a fost integrată în cadrul viziunii globale de servicii a companiei, prin înființarea aici a 7 centre suport cu adresabilitate internațională, dintre care cele mai mari sunt: Global Service Center, Accounting Center, Human Resource Shared Service Center și E-commerce Operation Center.
În plus, ca parte a prioritizării pieței locale, cele mai avansate tehnologii și echipamente ale companiei au fost aduse pe piața românească. Acest lucru a contribuit nu doar la creșterea acoperirii și calității rețelelor de telecomunicații, dar și la consolidarea rezilienței acestora, ceea ce a permis și depășirea cu bine a încărcărilor de vârf de anul trecut ale rețelelor. Huawei este considerată de altfel ca fiind una din cele mai inovatoare companii nu doar din domeniul telecom, la nivel global, ceea ce susține performanța tehnologiilor sale și menținerea sa în poziția de lider al industriei de profil. Huawei deținea de altfel la finalul anului 2020 peste 100.000 de brevete active, iar investițiile anuale ale companiei în activități de cercetare și dezvoltare a fost în anul 2020 de de peste 20 miliarde USD, compania deținând cele mai multe brevete în domeniu.
Importanța viitoare a industriei de telecomunicații va continua să fie una în creștere. Accelerarea promovării digitalizării și comunicării la distanță fac din rețelele telecom noile autostrăzi ale construirii viitorului de mâine. Pentru a susține industria de telecomunicații, dar și digitalizarea României, Huawei are un angajament pe termen lung pe piața locală, contribuind astfel la dezvoltarea economiei și la susținerea societății prin proiecte dedicate.
Huawei vă aşteaptă la Ziua Comunicaƫiilor 2021, joi, 15 aprilie, LIVE din JW Marriott. Înregistrare gratuită aici https://ziuacomunicatiilor.ro/inregistrare/

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Setari Cookie-uri