De la peste un an de la începutul pandemiei de COVID-19 în România, clienții Mega Image au făcut peste 200 de reclamații la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

În urma verificărilor realizate în magazine, inspectorii sanitari au descoperit diferențe de preț între promoția afișată la raft și prețul de la casa de marcat. De asemenea, Mega Image a fost reclamată și pentru lipsa prețuri afișate la stand. Retailerul a fost amendat cu 7.700 lei.
În perioada martie 2020 - martie 2021, ANPC a înregistrat 270 de reclamații referitoare la magazinele Mega Image.
Clienții au reclamat la ANPC mai multe probleme în magazinele Mega Image, precum:

  • Nerespectarea termenului de livrare;
  • Nerespectarea termenului de rambursare a sumelor;
  • Comercializare produse cosmetice fără a fi însoțite de informații în limba română;
  • Desfășurarea de campanii promoționale fără să fie identificată data de debut sau perioada în care se desfășoară campania;
  • Modificări organoleptice de gust;
  • Diferențe de preț între prețul la raft și prețul la casa de marcat;
  • Produse cu data durabilității minimale depășită;
  • Nerespectarea distanțării sociale la casa de marcat;
  • Comenzi on-line livrate parțial/nelivrate sau cu modificări organoleptic.

Amenzi de 7.700 lei pentru Mega Image

În urma controalelor efectuate ca urmare a reclamațiilor, cât și a tematicilor de control, inspectorii sanitari au constatat următoarele abateri:

  • Comportament incorect față de consumatori;
  • Produs ciocolată cu sintagma „Votat produsul anului”, fără a se dovedi cu documentele acest fapt;
  • Informare incompletă referitoare la caracteristicile produselor;
  • Nerespectarea condițiilor prescrise și declarate;
  • Nerespectarea temperaturii la preparatele culinare și la fructele tăiate;
  • Nerespectarea condițiilor de păstrare a fructelor și legumelor, cu deprecierea acestora;
  • Ulei de măsline etichetat necorespunzător;
  • Vânzare condiționată a unei cantități impuse (precântărinte) la fructe și legume clasa de calitate a II-a (sortate);
  • Diferențe de preț între promoția afișată la raft și prețul afișat la casa de marcat;
  • Lipsă preșuri afișate la stand;
  • Ape minerale naturale expuse la comercializare fără a prezenta traducerea în limba română, respectiv traducerea corectă, a compoziției chimice;
  • Băutură cu o concentrație de alcool de 4,5% (cidru) fără indicarea datei durabilității minimale.

Pentru deficiențele constatate au fost aplicate 19 amenzi în valoare de 7.700 lei și 22 de avertismente.

Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanțuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iași, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte, Timișoara, Bacău, Focșani şi alte oraşe din ţară. Mega Image face parte din Ahold Delhaize Group, retailer internaţional ce operează în prezent pe trei continente.
Până la data și ora publicării acestui material, Mega Image nu a răspuns solicitării wall-street.ro pentru a oferi un punct de vedere.

În urmă cu o săptămână, mai mulți clienți ai retailerului au descoperit șobolani care circulau pe rafturile în care se aflau produsele de patiserie. După apariția unor imagini în spațiul public, Mega Image a transmis scuze tuturor clienților, spunând că ultima deratizare a magazinului din Ion Mincu a fost făcută cu o zi înainte, pe 15 iunie 2021.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri