Cel mai inovator spațiu de coworking de pe piața office din Capitală, HOTSPOT Workhub, a găzduit prima conferință post-pandemică despre provocările complexe și direcțiile spre care se îndreaptă mediul de lucru.

Panelul a reunit la sediul HOTSPOT Workhub din Calea Griviței 82, șase speakeri cu experiență în coworking, management consulting, HR si real-estate: Pauline Roussel, CEO Coworkies, Tudor Popp, cofondator Hotspot Workhub, Sandra Jitianu, Management consultant IDEOGRAF, Alexandru Ionescu, Country Manager Trenkwalder, Andrei Crețu, cofondator Pluria, și Alexandru Orzea, Tenant Representation la JLL România.

Apărute ca reacție fireasca la nevoia de birouri alternative a freelancerilor, spațiile de coworking au câștigat o mare popularitate în ultimii ani. Pauline Roussel o și demonstrează în cartea sa, “Around The World in 250 Coworking Spaces", punând accent pe importanța interacțiunii umane în facilitarea creativității. Dorința companiilor de a face parte dintr-o comunitate profesională a dus la apariția unui nou job, cel de Community Manager care, susține ea, ar trebui sa existe în cadrul oricărei companii.

Esențiale în înțelegerea noilor trenduri de coworking, post pandemie, sunt fricile angajaților, dar și ale angajatorilor, a declarat Sandra Jitianu. Printre acestea se numără: reducerea spațiilor office, permanentizarea turelor și eliminarea biroului fix, ceea ce le creează oamenilor îngrijorarea că nu vor avea un loc personal, că se pot îmbolnăvi sau că li se reduce intimitatea în discuții personale sau profesionale sau a managerilor, legate de eficiență. Consultanta IDEOGRAF a sugerat că este momentul ca liderii și companiile să se concentreze pe rezultate și mai puțin pe cadrele fixate de spațiu, care induceau ideea de control. Implicit, a le oferi angajaților încredere și libertatea de a lucra din spații de coworking.

Andrei Crețu a evidențiat cele mai mari provocări pe care companiile le au în reinventarea noului modus vivendi și anume: un micro-management anxios, din lipsa de încredere în echipa proprie, comunicarea în timp real și lipsa unor soluții agreabile pentru conectare și socializare, nevoie identificată ca principală de către angajați. Soluțiile punctate de fondatorul Pluria se concentrează pe munca nesincronizată – pentru o libertate de creativitate crescută, socializare mai implicată, legată de nevoie și nu de vechi tabieturi, ceea ce accentuează necesitatea orientării către spații de coworking cu facilități diverse, dinamice care să ducă la conceptul Work from anywhere.

Din perspectiva HR-ului, Alexandru Ionescu a accentuat dorința angajaților români și nu numai, de a găsi acea flexibilitate care să le permită a lucra de oriunde, păstrând posibilitatea venirii la birou, dar și a relocării temporare în alte orașe, țări etc. Companiile trebuie să își clarifice costurile și beneficiile lucrului flexibil, închirierea unor spații de coworking și să testeze eficiența în materie de rezultate. Este clar, consideră country-managerul Trendwalker, că lucrul flexibil va deveni o normă.

Tudor Popp, Managing Partner HOTSPOT Workhub, cu o experiență solidă în zona de real estate și office solutions, a subliniat ca în noile spații de coworking, este esențial să poți oferi soluții integrate de control access și wifi securizat, care să se ridice la standardele de securitate a datelor cerute de marile companii. Adăugate acestor soluții tehnice de ultimă generație, serviciile premium, arhitectura, confortul mobilierului profesional, iluminarea și aerisirea optima, dar și designul spectaculos determină tot mai multe companii să se orienteze către noile birouri flexibile, din spațiile de coworking.

Acum mai mult ca niciodată, aceste spații flexibile, pregătite să primească angajații rapid și pe orice perioadă, eliberând angajatorii de contractele grele de chirie pentru birourile clasice, au devenit soluția pe care și companiile mari o caută dupa criza COVID-19. Biroul de proximitate duce în primul rând la creșterea randamentului profesional și la reimplicarea angajatului în cultura companiei, diminuată periculos în perioada lucrului de acasă.

Teama de competiție, precum și cea legată de securitatea datelor, într-un spațiu de coworking, au fost exprimate tot mai des de angajatori, a scos în evidență Alexandru Orzea. Este important ca un manager de IT să fie prezent în discuțiile legate de flexibilitatea modului de lucru, pentru a discuta și a înțelege tehnic ce poate oferi un spațiu sau o soluție.

HOTSPOT Workhub ofera birouri private flexibile, zone de coworking si sală de conferințe în centrul Capitalei, în clădirea The Mark din Calea Griviței nr. 82 – 98. Conceptul si primul spațiu de acest fel, dotat cu soluții integrate si facilități premium, a fost dezvoltat în 2019 de Tudor Popp și partenerii săi de business din REC Partners Germania și a fost lansat anul trecut, din dorința de a aduce și în România un standard de lucru aflat în tendințele internaționale.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri