Consorțiul turco-german Bozankaya-Sileo testează la Timișoara primul tramvai din seria celor 21 achiziționate prin fonduri europene de Primărie. Compania susține că vehiculul poate funcționa și autonom, pe baza unei baterii care poate fi încărcată direct de la cablurile de alimentare, pe o distanță minimă garantată de 63 de kilometri, dar care poate ajunge până la 70 de kilometri, un record mondial în industria tramvaielor.

Tramvaiul este 100% electric, având zero emisii de gaze cu efect de seră.

Produs în Ankara, în cel mai nou centru de producție, de 100.000 m2, al consorțiului, din regiunea industrială din Sincan, cu o lungime de 29,99 metri și o lățime de 2,4 metri, primul tramvai livrat la Timișoara se află în ultima etapă de teste tehnice – cea pe teren, înainte de primirea aprobării din partea AFER.

”Tramvaiul produs de Bozankaya-Sileo este compatibil cu toate tipurile de condiții din mediul urban și oferă o opțiune flexibilă și fără probleme de a călători datorită designului său modular. Pe lângă nivelul ridicat de confort, tramvaiul asigură și siguranță maximă, nu doar pentru pasageri, ci și pentru mediu”, se menționează într-un comunicat de presă al companiei.

Reprezentanții Bozankaya spun că designului boghiului minimizează vibrațiile și zgomotul vehiculului pe linii, contribuind astfel la o scădere a poluării fonice. Capacitatea tramvaiului este de 251 de pasageri – 48 pe locuri și 203 în picioare.

Înainte să îl livreze la Timișoara, echipa tehnică de producție a companiei Bozankaya a supus tramvaiul unui set de teste în fabrica din Ankara, pentru a se asigura că tramvaiul este eficace și sigur din punct de vedere tehnic.

”Testele au vizat toate aspectele, de la intensitatea luminii în zona pasagerilor și a șoferului, la funcționalitatea ușilor călătorilor, până la etanșeitatea la apă și testul de rezistență a bateriei. În această perioadă, tramvaiul circulă în oraș pentru a-i fi verificate sistemul de frânare și factorul de încărcare, ultima etapă înainte ca tramvaiul să primească certificatul AFER”, mai spun reprezentanții Bozankaya.

În România, compania va mai livra și alte tramvaie, la Iași. Finanțat majoritar din fonduri europene, proiectul presupune producerea a 16 tramvaie cu 5 module, lungi de 30 de metri și cu o capacitate de 230 de pasageri. De asemenea, Bozankaya așteaptă și rezultatele altor licitații din țară, pentru livrarea a altor 49 de tramvaie, fiecare cu o lungime de 18 metri, în alte patru orașe din România: 9 tramvaie la Botoșani, câte 10 la Brăila și Galați și 20 la Ploiești.

Vehiculele marca Bozankaya au fost vândute și în alte state europene, precum Germania – unde circulă deja în 11 orașe – sau Luxemburg.

Sursa foto: Bozankaya

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri