Grupul Electrica a obţinut, în primul semestru din 2021, un profit net consolidat de 76 milioane de lei, în scădere cu 59,8% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, conform rezultatelor financiare ale companiei.

În acelaşi interval de referinţă, EBITDA consolidată a atins valoarea de 357 milioane de lei, în scădere cu 129 milioane de lei faţă de datele din primele şase luni ale anului 2020. Totodată, veniturile totale ale Grupului Electrica s-au ridicat la 3,339 miliarde de lei, echivalentul unei creşteri 2% în comparaţie cu primul semestru al anului anterior, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, pe segmentul de furnizare, veniturile au fost mai mari cu 7,8%, în principal datorită creşterii preţurilor de vânzare a energiei electrice pe piaţa cu amănuntul, în timp ce pe segmentul de distribuţie, veniturile au înregistrat o scădere de 6,8%, ca efect net al majorării veniturilor din energia electrică distribuită, variaţie pozitivă anulată de reducerea veniturilor recunoscute în conformitate cu IFRIC 12.

De asemenea, costurile consolidate pentru achiziţia de energie electrică şi gaze naturale au crescut cu 19,6%, la 2,167 miliarde de lei, în primele şase luni din 2021.

"Această evoluţie a fost generată mai ales de segmentul de furnizare, unde costurile au crescut cu aproximativ 349 milioane RON, sau 24%, în principal din majorarea preţurilor de achiziţie a energiei electrice, atât pe segmentul concurenţial, cât şi pe cel de serviciu universal şi furnizor de ultimă instanţă (FUI), care în 2020 era segment reglementat şi a fost influenţat de recuperarea, sub formă de corecţii pozitive, a unor pierderi din achiziţie din anii anteriori, când tarifele aprobate de ANRE erau sub preţul efectiv de achiziţie a energiei electrice, efect ce în 2021 nu a mai existat. De asemenea, a fost înregistrată şi o creştere de 13,9% a cantităţii de energie electrică achiziţionată pe segmentul concurenţial, comparativ cu perioada similară a anului trecut", precizează reprezentanţii Electrica.

În ceea ce priveşte segmentul de distribuţie, evoluţia costurilor cu achiziţia de energie electrică pentru acoperirea pierderilor în reţea a avut un efect nefavorabil asupra costurilor consolidate, de 6 milioane de lei sau 1,6%, în mare parte din volume mai mari de energie electrică necesară pentru acoperirea pierderilor în reţea, dar şi din creşterea preţurilor de achiziţie a energiei electrice (efect negativ de un milion de lei).

La nivelul primelor şase luni din acest an, Grupul Electrica a distribuit aproximativ 9,2 TWh (creştere de 9,1% faţă de S1 2020) către un număr de aproximativ 3,8 milioane de utilizatori.

În acelaşi timp, compania a furnizat pe piaţa de energie electrică cu amănuntul aproximativ 4,6 TWh, în creştere cu 0,8% faţă de S1 2020, către circa 3,5 milioane de locuri de consum.

La momentul actual, Electrica Furnizare are o cotă de piaţă de 18,54%, este lider de piaţă pe segmentul de Serviciu Universal şi Furnizor de Ultimă Instanţă, cu o cotă de piaţă de 31,14%, pe piaţa concurenţială având o cotă de 10,71%, potrivit ultimului raport al Autorităţii Naţionale de Reglementare în Energie (ANRE), disponibil în aprilie 2021.

Grupul Electrica oferă servicii la circa 3,8 milioane de utilizatori şi are o arie de cuprindere naţională - cu o acoperire de 18 judeţe din trei zone geografice pentru distribuţia energiei electrice (Transilvania Nord, Transilvania Sud, Muntenia Nord) şi pe cuprinsul întregii ţări pentru furnizarea energiei electrice şi pentru întreţinere şi servicii energetice.

Din iulie 2014, Electrica este o companie cu capital majoritar privat, listată pe bursele de valori din Bucureşti şi Londra. Electrica este singura companie românească listată din domeniul distribuţiei şi furnizării energiei electrice din România.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri