Grupul LEGO, producător de jucării, a transmis rezultatele financiare și operaționale pentru primele 6 luni ale anului, până la 30 iunie 2021. Grupul a înregistrat o creștere a veniturilor de 46% în primele șase luni ale anului, față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de trei miliarde euro.

Vânzările au crescut cu 36%, un ritm superior mediei industriei jucăriilor, reprezentând astfel o creștere a cotei de piață atât la nivel global, cât și în cele mai importante piețe în care activează compania.

Profitul operațional a fost de un miliard euro, o creștere de 104% în comparație cu prima jumătate a anului 2020, în ciuda unui program de investiții strategice menite să susțină creșterea pe termen lung.

„Performanța noastră a fost accelerată de cererea crescută pentru portofoliul nostru, care a atras noi constructori către brandul LEGO®. Creșterea anuală a fost influențată și de mai puține restricții aduse de pandemia de COVID-19 față de anul precedent, ceea ce a permis operarea fabricilor noastre și, totodată, redeschiderea magazinelor de retail”, a declarat Niels B. Christiansen, CEO Grupul LEGO.

Grupurile din toate piețele au înregistrat creșteri de două cifre

Grupurile din toate piețele au înregistrat rate anuale de creșteri ale vânzărilor de două cifre. Printre cele mai performante teme se numără LEGO® City, LEGO® Star Wars™, LEGO® Harry Potter™, LEGO® Creator Expert și LEGO® Technic.

Profitul operațional a crescut de peste două ori, deși au fost efectuate investiții majore în inițiative pe termen lung, precum un nou format de magazine retail, e-commerce, o transformare digitală la nivel de companie, respectiv eforturi de a face produsele și operațiunile și mai sustenabile.

De asemenea, profitul operațional a fost amortizat și de creșterea costurilor materiilor prime și a transporturilor.

„Privind către a doua jumătate a anului, putem observa în continuare o cerere puternică pentru produsele noastre. Pe termen lung, ne așteptăm ca aceste creșteri în materie de venituri și vânzări să se stabilizeze, pe măsură ce oamenii revin la obiceiurile de cheltuieli pre-pandemie. Acest trend, împreună cu planurile noastre de a accelera reinvestițiile în viitorul companiei, va duce, în continuare, la un nivel de profit standardizat”, precizează Niels B. Christansen.

Vânzările din e-commerce au crescut cu 50% față de anul precedent

Investițiile Grupului LEGO în magazinele fizice și canalele digitale de retail au fost vizibile în prima jumătate a anului. Vânzările din e-commerce, de pe propriile platforme și ale partenerilor, au crescut cu 50% față de aceeași perioadă a anului precedent.

De asemenea, compania a lansat un nou format de magazin de retail, care urmează să fie introdus în aproximativ 60 de locații în a doua jumătate a anului 2021. Noul format a fost gândit pentru a oferi clienților experiențe imersive.

Grupul LEGO a continuat să extindă rețeaua globală de retail prin inaugurarea a mai mult de 60 de noi magazine LEGO în prima jumătate a anului, mai mult de 40 dintre acestea fiind în China. Numărul total de magazine de retail LEGO a ajuns astfel, pe 30 iunie, la 737, 291 fiind localizate doar în China.

Grupul LEGO® a fost fondat în Billund, Danemarca în 1932 de Ole Kirk Kristiansen. Astăzi, Grupul LEGO continuă să fie o companie de familie, cu sediul central în Billund. Produsele LEGO sunt comercializate în peste 130 de țări din întreaga lume.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri