Discounterul Penny, cu o rețea de 288 de magazine pe plan local, vrea să ajungă la un număr de 300 de unități deschise până la finalul anului și să introducă un nou bonus pentru angajați. Astfel, personalul cu o vechime de minimum trei ani în cadrul companiei va primi tichete de vacanță, cu valori cuprinse între 500 și 1.000 de lei, a declarat Raffaele Balestra, CFO Penny, în cadrul unei conferințe organizate de retalier.

Penny a început în 2018 programul de leadership pentru angajații din funcțiile de management, Școala de Leadership. Astfel, în 2018 au fost pregătiți angajații din management din cadrul departamentului vânzări, în anul 2019 au alocat trainingurile rezultate în urma centrelor de dezvoltare. În perioada 2020 și 2021, programul a fost dedicat șefilor de departament, urmând ca anul viitor discounterul să includă în acest program și șefii de echipe.

În 2021, Școala de Leadership a fost dedicată managementului din filialele Penny, șefilor și adjuncților de magazin. Programul a început în februarie și se va finaliza în noiembrie, are șase module a câte trei ore și are ca teme: gestionarea obiectivelor, gestionarea echipelor și managementul personal. 1.250 de manageri sunt înscriși în acest moment, dintre care 800 au finalizat deja programul.

,,Strategia de resurse umane este dedicată oamenilor. Strategia este aliniată cu strategia la nivel internațional și vizează acțiunile din zona de resurse umane: recrutare, dezvoltare, comunicare, compensații, retenție, wellbeing. În 2020 am investit 85.000 de ore în dezvoltare personală, în cadrul a 450 de webinarii’, susține Georgeta Elisei, HR manager Penny.

HR-ul și strategiile de resurse umane au avut un rol important în a aduce angajații Penny din magazine mai aproape de birouri, acest lucru fiind posibil prin teambuildinguri, programe de training și de pregătire în cadrul companiei.

,,Când am venit în Penny am început să facem programe de training pentru fiecare categorie de angajați: magazine, logistică, office și să inițiem proiecte și evenimente prin care să îi aducem mai aproape de sediul central pe angajații din magazine. Programul de Leadership a fost unul important și ne-am concentrat pe dezvoltarea competențelor liderilor în ceea ce privește munca în echipă, motivarea oamenilor și recompensarea rezultatelor.

Ne-au trebuit niște ani să scoatem niște pachete de beneficii motivaționale pentru angajați și o altă perioadă de timp să aducem HR-ul mai aproape de oamenii din magazine prin intermediul managerilor regionali. A fost un moment cheie, o schimbare radicală în modul în care lucram cu colegii de la vânzări, fiind mai aproape de nevoile lor'', spune Dana Popa, head of HR Billa CEE.

600 de magazine Penny până în 2022

Penny vrea să remodeleze toată rețeaua de magazine pe plan local până în 2022 și să ajungă la 600 de magazine și 6 centre logistice în România, până în 2029, iar până în 2023, discounterul își propune ca 60% din alimente să fie făcute în România, cu ingredientul principal de pe piața locală și procesare internă, anunță Daniel Gross, CEO Penny România.

În ceea ce privește echipa, 92% dintre cei 5.300 de angajați ai retailerului au beneficiat în 2020 de bonusuri suplimentare salariului, iar rata de fluctuație a personalului a ajuns la 24% în 2020, în scădere cu 10% față de anul 2019.

Beneficiile pe care le primesc angajații Penny la acest moment:

  • Asigurare privată de sănătate - peste 1.400 de angajați au folosit-o în 2020;
  • Rechizite școlare - 890 de angajați cu copii cu vârste cuprinse între 6 – 14 ani au beneficiat de rechizite în valoare de 178.000 lei;

  • Bonus pentru nou-născut - 218 angajați au primit bonusuri cu o valoare totală de 940.016 lei;

  • Vouchere pentru scutece - acordate pentru 133 de copii sub trei luni.

Discounterul Penny a anunțat că va crește venitul minim net disponibil pentru angajații din cele 288 de magazine și cele trei centre logistice din țară. Astfel, orice nou angajat al companiei, precum și angajații actuali, vor primi un venit minim net de 2.275 de lei ce include și bonurile de masă.

Odată cu noua grilă salarială, Penny lansează și noua campanie de employer branding, ce îi are ca protagoniști pe angajați, atât din magazine, cât și din sediul central și depozite.

Penny este conceptul grupului german REWE, primul magazin fiind deschis pe piața locală în 2005. Întreaga rețea este deservită de trei centre logistice situate în localitățile Ștefăneștii de Jos, Turda și Bacău. În prezent, rețeaua Penny în România este alcătuită din 288 de magazine la nivel național și o echipă formată din 5.300 de angajați.

Sursa foto: Penny

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri