Retailerul de mobilă IKEA plănuiește să crească prețurile la produsele sale. Compania a înregistrat o scădere a profitului anul trecut din cauza costurilor mai mari de transport și materii prime și se așteaptă ca problemele de aprovizionare să continue până în 2022, scrie publicația Retail Detail.

În ciuda vânzărilor record din 202, profitul Grupului Inter Ikea, care deține compania IKEA, a scăzut cu 16% la 1,71 miliarde euro în august 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Comparativ cu anul fiscal 2019, profitul s-a redus cu 4%. Motivul pentru care compania îl indică este creșterea bruscă a prețurilor la transport și la materiile prime drept principala cauză a scăderii profitului.

„Aprovizionarea magazinelor și depozitelor IKEA a fost o provocare. Întreruperea lanțului de aprovizionare a dus la o scădere substanțială a disponibilității produselor. Ne așteptăm ca acest lucru să continue până în anul financiar 2022", a declarat compania.

Directorul financiar Martin van Dam se așteaptă ca anul fiscal 2022 să fie provocator, cu mai multe dificultăți. Potrivit acestuia, costurile legate de aprovizionare vor crește în continuare. Până acum, grupul transmite că a menținut stabil prețurile produselor pentru francizați, dar în acest an costurile mai mari vor fi împărțite.

„Deși nu putem continua să asigurăm prețuri fixe pentru comercianți în aceste condiții dificile, intenționăm să absorbim o parte din costurile crescute”, transmite acesta.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri