Companiile din România întâmpină numeroase provocări din cauza scumpirilor materiilor prime și sunt nevoite să crească la rândul lor prețurile la produse. Brandul românesc de modă Musette este în aceeași situație. Compania se așteaptă la o creștere de 15% a prețului la produsele sale, scumpiri care se vor resimți în buzunarul clienților în 2022, a declarat Cristina Bâtlan, fondatoare Musette, într-un interviu acordat wall-street.ro.

„Împreună cu echipa de logistică și cu furnizorii noștri vom negocia încât prețurile să fie cât mai mici pentru clienți”, a declarat Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette.

Antreprenoarea spune că motivul principal al acestor scumpiri reprezintă prețul mare la materiile prime. În timpul pandemiei, compania a creat o colecție de papuci din blană naturală de oaie. După două sezoane în care acest produs a fost preluat de marile branduri de modă și de companiile mass-market, prețul materiei prime a crescut de cinci ori: de la 20 euro la 100 euro.

De asemenea, pentru a trece peste obstacolele logistice, Cristina Bâtlan a declarat că va pune mai mult accent pe vânzările online. Din acest motiv, compania a închis mai multe magazine fizice în timpul pandemiei.

„Costurile pentru vânzarea produselor online sunt foarte mici. De aceea am considerat necesar să închidem câteva puncte pentru că ne-au expirat contractele de închiriere”, spune aceasta.

Am mizat pe dezvoltarea online pentru a putea controla aceste scumpiri astfel încât clientul să simtă cât mai puțin creșterile.

- Cristina Bâtlan, fondatoarea Musette -

Produsele fabricate în România vor ajunge și pe piața din Marea Britanie anul viitor

Cristina Bâtlan precizează că acesta este momentul potrivit pentru a vinde produsele Musette și fashionistilor din Marea Britanie. Brandul va începe colaborările anul viitor cu mai multe site-uri din Regatul Unit care se vor ocupa direct de vânzarea de la fabrică la clientul final.

„De anul viitor vom face acest pas și vom livra către Marea Britanie. Nu vrem să blocăm stocurile în magazinele fizice pentru că ne expiră contractele de închiriere. Astfel că, preferăm să vindem online aceste cantități mari de produse”, declară antreprenoarea.

Pe harta Musette de pe site-ul propriu mai figurează, pe lângă piaţa locală, Austria şi Bulgaria. Pe lângă Marea Britanie, compania va livra produsele sale către alte piețe din afara Uniunii Europene, printre care Statele Unite ale Americii.

Citește și Cristina Bâtlan, Musette: Succesul nu este la capătul drumului. Succesul este drumul în sine.

În ceea ce privește dezvoltarea magazinelor fizice din România, Musette are în plan modernizarea locațiilor vechi. Primul punct pe listă este magazinul deschis în Iași care va fi remodelat la sfârșitul anului 2021-începutul lui 2022. Cristina Bâtlan precizează că magazinele fizice vor include mai multe componente de tehnologie, precum Inteligența Artificială.

Musette este un brand românesc de modă care vinde pantofi și genți de piele, înființat în 1992 de către antreprenoarea Cristina Bâtlan, atunci în vârsta de 19 ani. În 2020 compania număra 470 angajați și o cifră de afaceri de 62 milioane lei, potrivit datelor publice disponibile.

Sursa foto: Instagram/Cristina Batlan

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Nicolae
 Raluca a studiat Jurnalism la Universitatea Hyperion din București și a urmat un master în Comunicare mediatică și publicitate, în cadrul aceleiași instituții. Ea și-a început activitatea în presă în 2019, în departamentul economic al grupului Mediafax. În perioada 2019-2020, Raluca a acoperit domeniile start-up și fintech în cadrul Adevărul Financiar , publicație care face parte din grupul Adevărul . S-a alăturat echipei...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri