Industria globală a ambalajelor a trecut prin modificări majore în ultimii anii. Pandemia provocată de COVID-19, o directivă europeană care interzice folosirea unor ambalaje de unică folosință din plastic, dar și comportamentul consumatorilor au provocat noi cerințe privind performanța ambalajelor.

În 2022, tendințele vor deveni mai proeminente ca niciodată, cu cât tot mai multe businessuri se îndreaptă către e-commerce. Vor apărea noi cerințe în ceea ce privește ambalajele astfel încât businessurile să-și păstreze loialitatea brandului, să devină sustenabile și să-și reducă amprenta de carbon. Pentru acest an, compania Biodeck se așteaptă la o tranziție către ambalaje sustenabile, care pot fi integrate într-un circuit de economie circulară, vor fi igienice și ușor de folosit. Compania își dorește ca produsele pe care le furnizează să asigure un mijloc de transport igienic și sigur pentru alimente, iar mai apoi să intre într-un sistem de reciclare sau compostare.
Mono-material
Mai mult o necesitate decât un trend, folosirea unui singur material în procesul de producție ar putea fi viitorul în ceea ce privește ambalajele sustenabile. Folosind același pentru ambalarea produselor, procesul de reciclare se simplifică și elimină necesitatea separării materialelor. Până în prezent, nu a fost identificat un polimer sau un adeziv separabil de carton. Bazat pe o tehnologie nouă, Biodeck introduce în portofoliu noul tip de pahar realizat 100% din carton, laminat cu o barieră pe bază de apă. Acesta poate fi reciclat la fluxul de hârtie și carton sau compostat alături de resturile alimentare.


Ambalaje reciclabile
Pentru ca un ambalaj să fie reciclabil, e necesar să îndeplinească trei criterii simple: să nu fie contaminat, să fie realizat dintr-un singur material și să fie curat. Reprezentanții Biodeck se așteaptă la o creștere a cererii de produse din hârtie și carton. Vor fi de mare interes cutiile, caserolele, pahare, dar și paiele din carton.


Ambalaje biodegradabile și compostabile
Industria ambalajelor alternative a făcut progrese substanțiale în dezvoltarea de ambalaje pe bază de plante, gata să înlocuiască plasticul de unică folosință. Tehnologia permite deja realizarea pungilor și sacilor menajeri din amidon de porumb, ambalaje realizate din trestie de zahăr necesare industriei Horeca (caserole, boluri, farfurii, pahare), cât și ambalaje realizate din lemn sau bambus (tacâmuri, paie, boluri).

Ambalaje smart
Pe scurt, ambalajele smart sunt ambalaje cu funcții extinse, care folosesc mai puțină materie primă, care incorporează tehnologii avansate și au costuri de producție reduse, cu caracteristici tehnice superioare. Sunt folosite pentru a prelungi perioada de valabilitate a produselor, pentru a monitoriza prospețimea, pentru a afișa informații despre calitate, dar și pentru a îmbunătăți siguranța produselor și consumatorilor.

Ambalaje flexibile
Biodeck estimează că acest tip de ambalaj va deveni comun în următorii ani pentru că implică mai puține resurse pentru fabricare și permite libertate de personalizare, astfel încât indiferent de dimensiunea produsului, va exista o opțiune de ambalare fără a risipi material. Ambalajele flexibile s-au dovedit a fi foarte eficiente în industria alimentară și a băuturilor, îngrijire personală și industria farmaceutică. Acestea includ: pungi cu bariera ridicată pentru carne, pungi pentru curierat, pentru ambalarea articolelor de îmbrăcăminte.


Compania Biodeck se așteaptă ca în anul 2022 ambalajele biodegradabile și compostabile să devină un standard al industiei Horeca, atât în urma Directivei Europene care prevede interzicerea folosirii a 10 tipuri de ambalaje de unică folosință, cât și datorită presunii consumatorului final din ce în mai preocupat de probleme de mediu asociate ambalajelor.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri