Valoarea coșului de cumpărături pentru masa de Paște a crescut semnificativ față de anul trecut, însă marjele peste 15% sunt total nejustificate, anunță printr-un comunicat de presă Cooperativa Țara Mea, cea mai mare cooperativă agricolă din România, cu peste 5.000 de fermieri.

Așa cum era de așteptat, valoarea coșului de cumpărături pentru masa de Paște de anul acesta a crescut cu cel puțin 50% față de anul trecut. Creșterea se datorează majorării prețurilor materiilor prime și inflației, însă marjele peste 15% sunt complet nejustificate, conform reprezentanților Cooperativa Țara Mea.

Prețurile mărite artificial vor genera importuri masive. Costurile de producție sunt cu 10% mai mari, iar intermediarii profită, întreg lanțul profită să ridice prețurile fără să se gândească la consecințe.

Singurele zone care au într-adevăr dreptate sunt cele din zootehnie, unde furajul a crescut cu 1.1 și 1.2, iar prețul ambalajelor cu 30%, datorita costurilor crescute la energie. Daca aceste produse se regăsesc direct în prețul de la raft, la pășunatul liber nu există nici o motivație.

Făina a crescut de la 0.8 la 1.4, laptele a ajuns la 2.2 de la 1.6, toate aceste majorări vin din prețul furajului, iar majorările din prețul ambalajului vin din costul la energie. Prețul la abator s-a mărit cu maxim 1 dolar, datorită prețului la curent, dar atât.

Prețul roșiei, spre exemplu s-a dublat, dar producătorii spun că acesta trebuie echilibrat și nu ar trebui să depășească 8 lei.

Deși au crescut prețurile la azot, legumicultorii români nu dau cu azot, dau cu balegar. Sau așa ar trebui. Acum costă remorca de bălegar dublu față de anul trecut. E momentul sa ne liniștim, sa fim responsabili. Bietul producător român care astăzi încearcă să profite de o criza generala este exact cel care va plânge mâine, când piața intra in colaps.

Florin Burculescu, președintele Cooperativei Țara Mea

Prețul corect la raft trebuie sa fie maxim 35 de lei

Prețul cărnii de miel a început să crească încă de la începutul anului, iar conducerea Cooperativei Țara mea trage un semnal de alarmă și spune că aceasta creștere este una nejustificată ce nu va face decât să aducă o criza atât în magazine cât și în fabrici sau abatoare.

”Am refuzat categoric sa aducem carne de miel. Prețul corect la raft trebuie sa fie maxim 35 de lei. Nu are nici un motiv să crească prețul la miel. Mielul mănâncă lapte de la oaie, iar oaia mănâncă iarba. Nu exista costuri crescute pe acest segment. Nu s-au mărit taxele la Apia pentru pășune și nu ai nevoie de curent sau de gaz ca să crești oi. Toate creșterile din acest moment sunt niste exagerări crunte, dar cele la carnea de miel sunt peste orice limita (...) Cineva trebuie sa ia măsuri, pentru că generam artificial o criza mai mare decât exista deja.”

”Daca vă amintiți, acum doi ani românii au golit rafturile magazinelor. Ce nu știți că s-a întâmplat în spate, dar e real: muncitorii din fabrici au făcut ture de noapte, și-au lăsat copiii cu cine au putut, într-o încercare de a acoperi o cerere nerealistă. Știți ce s-a întâmplat după două săptămâni? Nimic nu se mai vindea. Fabricile mai mici au fost închise. Aceiași muncitori care făcuseră ture de noapte au plecat în șomaj. Cam asta se întâmplă în spatele unui val de isterie. Cam asta se întâmplă când fiecare se gândește la el însuși și mai puțin la binele comun”, a mai adăugat Florin Burculescu, președintele Cooperativei Țara Mea.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri