iFactor, platforma care le permite antreprenorilor să obțină finanțări rapide, online și în condițiile unor costuri reduse, s-a listat recent pe platforma europeană de equity crowdfunding Seedrs, din Londra, iar în prezent se concentrează pe dezvoltarea iFactor Pure Analytics, un produs de analiză de risc de credit bazat pe profilare din date alternative și tradiționale. Citiți în continuare cum pot obține antreprenorii finanțare prin licitarea facturilor emise cu plata la termen, prin intermediul platformei iFactor.

Wall-Street.ro: De ce un antreprenor ar apela la soluția iFactor? Care sunt situațiile cel mai des întâlnite în care IMM-urile apelează la voi?

Cosmin Curticăpean, CEO iFactor: Un antreprenor apelează la iFactor în situația în care:

  • are nevoie de soluții rapide care să-i ofere un răspuns imediat legat de nevoia de finanțare;
  • dorește să-și reducă costul finanțării și să vadă un concurs de oferte;
  • dorește să aplice online și să-și îmbunătățească experiența față de birocratica aplicație bancară;
  • dorește să aibă controlul deciziei cu privire la cine și în ce condiții oferă finanțarea.

WS: Cum funcționează, mai exact, soluția iFactor? Ce trebuie să facă antreprenorul, pas cu pas, atunci când apelează la iFactor și cum îl veți ajuta?

Cosmin Curticăpean: Primul pas pentru a beneficia de iFactor este să îți faci cont. O dată ce profilul tău este aprobat devii membru pe platformă și acest proces se face o singură dată. Al doilea pas este să încarci facturi și să aplici pentru finanțare, urmând ca platforma să le afișeze spre licitare. Din acel moment, primești una sau mai multe oferte, o alegi pe cea care te avantajează cel mai mult și primești banii de care ai nevoie în maximum 48 de ore de la aprobarea contului tău.

WS: Care este costul pentru antreprenori atunci când iFactor facilitează o finanțare a facturilor?

Cosmin Curticăpean: Costul poate varia de la caz la caz pentru că depinde de riscul pe care îl comportă IMM-ul și factura încărcată, depinde de licitație și de fiecare bancă sau investitor în parte.

Concurența generată prin licitație determină costurile cele mai mici de pe piață, mai ales după ce există un istoric al câtorva tranzacții de succes prin platformă. Cu alte cuvinte, prin acest proces contribuim la o democratizare reală a costurilor finanțării și oferim antreprenorului flexibilitatea de a accepta sau respinge o ofertă.

WS: Voi spuneți că IMM-urile pot obține mai ușor o finanțare prin iFactor decât în mod normal. Care este motivul?

Cosmin Curticăpean: Platforma iFactor este construită pe tehnologie care contribuie la automatizarea și robotizarea proceselor de analiză, la un credit scoring evoluat și la concurența creată pe platformă, care implicit se traduc în beneficii vizibile pentru antreprenori, cum ar fi:

  • mai multe șanse de a nu fi respinsă cererea de finanțare
  • obținerea finanțării într-un timp foarte scurt
  • un procent mult mai eficientizat și simplu de aplicare pentru finanțare
  • posibilitatea de a fi ofertat de către mai multe bănci, IFN-uri sau investitori privați în vederea finanțării.

WS: Există sume minime sau maxime pentru finanțările pe care le intermediați?

Cosmin Curticăpean: Sumele sunt stabilite de către băncile, IFN-urile și investitorii privați din platformă.

Limita minimă pe solicitare este de 1000 de euro, fără să existe o limită maximă.

WS: Ce fel de IMM-uri pot apela la soluția iFactor? Există anumite restricții în legătură cu domeniul de activitate al acestora?

Cosmin Curticăpean: Aici vorbim de o plajă destul de largă pentru că iFactor este o soluție menită să democratize accesul la finanțare. Condiția esențială pentru a tranzacționa pe iFactor este ca IMM-urile să aibă o cifră de afaceri minimă de 150.000 euro, 2 ani de activitate și bineînțeles, facturile înscrise să fie valide.

Acceptăm orice industrie, în afara celor non finanțabile cum ar fi jocurile de noroc, pariurile, industria de armament etc. Din experiența de până acum, observăm un interes crescut pentru serviciul nostru al firmelor cu activitate în Retail, Construcții și Producție.

WS: Ce se întâmplă dacă o factură licitată nu este plătită?

Cosmin Curticăpean: În această situație avem două scenarii: fie colaborăm cu companii de recuperare a creanțelor în ceea ce privește finanțatorii alternativi, fie în cazul băncilor, acestea pot alege să realizeze singure procesul de recuperare a creanței sau procedurile de default.

WS: Ați reușit anul trecut sa obțineți o investiție de 1.000.000 euro după listarea pe cea mai mare platforma de crowdfunding din lume, Seedrs. Pe ce vă veți concentra anul acesta și care sunt țintele pe următorii 3 ani?

Cosmin Curticăpean: Focusul nostru este să continuăm:

  • dezvoltarea și îmbunătățirii produselor
  • finalizarea obținerii licenței de e-Money și cea de Open Banking PSD2 la BNR pentru a automatiza și simplifica mai multe procese în cadrul aplicațiilor dezvoltate
  • extinderea pe mai multe piețe.

Ca obiectiv principal ne dorim să generăm un impact semnificativ în primul rând pe piața din România, pentru care facem eforturi de brand awareness și de generare a interesului în rândul IMM-urilor și al antreprenorilor pentru serviciul nostru, accelerând astfel numărul de tranzacții efectuate la nivel local.

Dezvoltăm iFactor Pure Analytics, produsul nostru de analiză de risc de credit bazat pe profilare din date alternative și tradiționale, dar și produsul iFactor Advanced KYC, pentru care dorim să creștem numărul de instituții financiare care să folosească aceste instrumente digitale pentru scoringul solicitărilor de finanțări din partea IMM-urilor.

Pentru toate acestea, în paralel lucrăm la consolidarea echipei din România, dar și la recrutarea de noi talente în Londra, a doua piață pe care dorim să ne extindem în viitorul apropiat.

Și nu în ultimul rând, facem toate demersurile necesare pentru a aplica la diferite programe de accelerare cu scopul de a obține o nouă rundă de finanțare care să ne susțină planurile mărețe pe mai departe.

Sursa foto: iFactor

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri