Starbucks, unul dintre cele mai populare lanțuri de cafenele din lume, a anunțat că iese oficial din Rusia, în contextul războiului declanșat de armată rusă în Ucraina, în luna februarie a acestui an.

Cele 130 de cafenele din Rusia ale Starbucks se vor închide definitiv, după 15 ani de prezență în această țară, notează CNBC. Anunțul vine la o săptămână după ce McDonald's a declarat că va renunța oficial la operațiunile din Rusia.

Starbucks s-a alăturat și unor alte companii mari care au decis să iasă din Rusia, ca urmare a războiului declanșat în țara vecină. Exxon Mobil și British American Tobacco sunt printre firmele mari care au părăsit deja Rusia.

Starbucks avea 130 de locații în Rusia, care reprezintau mai puțin de 1% din veniturile anuale ale companiei. Toate sunt locații licențiate, prin urmare, nu compania mamă (cea care are sediul în Seattle, SUA) le operează. Starbucks a anunțat că își va plăti cei aproape 2.000 de angajați ruși vreme de șase luni și îi va ajuta să facă tranziția către noi oportunități în afara lanțului de cafenele în care au lucrat.

Retail jobs

Atât consumatorii, cât și investitorii au făcut presiuni pe companii occidentale precum Starbucks să întrerupă legăturile cu Rusia pentru a-și manifesta opoziția față de războiul Kremlinului cu Ucraina. Însă, anularea acordurilor de licențiere necesită timp, după cum a anunțat compania. Starbucks a suspendat orice activitate comercială cu Rusia încă din data de 8 martie. Această pauză a fost alocată livrării tuturor produselor Starbucks și a închiderii temporare a cafenelelor.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri