După mai multe controale succesive, Intercontinental nu a reușit să remedieze mai multe nereguli constatate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), motiv pentru care este luată în vederea posibilitatea închiderii hotelului.

Intercontinental, hotelul simbol de la kilometrul zero al Bucureștiului (rebranduit de la începutul anului sub numele „Grand Hotel Bucharest”), se află din nou în vizorul ANPC. Echipe ale Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) au realizat o acțiune de control, pe 19 mai 2022, la Compania Hotelieră Intercontinental România SA.

În urma verificărilor, au fost aplicate 6 amenzi contravenționale în valoare totală de 50.000 lei și s-au dispus măsurile complementare de

  1. oprire definitivă de la comercializare a produselor la care s-au înregistrat nereguli
  2. oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a bucătăriei
  3. oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor a 10 camere verificate și a centrului SPA
  4. propunerea sancțiunii complementare de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni.

Intercontinental

IntercontinentalIntercontinental

Abaterile de la legislație constatate de comisarii CPCMB au fost:

  • utilizarea unor produse din carne și pește fără elemente de identificare și caracterizare și dată limită de consum, elemente fără de care nu se poate stabili conformitatea acestora
  • utilizarea unor produse refrigerate cu data durabilității minimale schimbată o altă dată de expirare (produse cărora li s-a schimbat starea termică prin congelare)
  • folosirea, atât în blocul alimentar, cât și în minibarurile din camere, a unor produse cu data limită de consum depășită
  • existența unor preparate finite calde depozitate la temperatura mediului ambiant sau în spatii frigorifice, fără respectarea condițiilor de temperatură, conform legii
  • utilizarea, la bucătărie, a unor legume cu modificări organoleptice, precum și a unor produse congelate, cu arsuri de congelare
  • nerespectarea vecinătăților produselor alimentare, în spațiile frigorifice, precum și depozitarea băuturilor direct pe paviment
  • existența unor condiții igienice necorespunzătoare atât în camerele de hotel, cât și în centrul SPA
  • lipsa informații privind utilizarea electronicelor
  • condiții deficitare de amenajare a spațiilor de cazare, care pot pune în pericol viața sau sănătatea consumatorilor (tencuială exfoliată, prize desprinse din perete, cabluri neizolate, geamuri crăpate, protecția unei trepte de la scara de acces la saună deteriorată).

În ziua următoare, au fost verificate măsurile dispuse către operatorul economic cu o zi înainte și, în urma constatării neremedierea deficientelor în totalitate (condițiile igienice și de amenajare deficitare din camere, precum și utilizarea produselor alimentare expirate fiind în continuare întâlnite de echipa de control), comisarii CPCMB au decis extinderea verificării la toate camerele libere ale hotelului.

Ca atare, sancțiunile adăugate sau rămase în vigoare în a doua zi de control au fost:

  • alte 4 amenzi contravenționale în valoare de 35.000 lei
  • menținerea măsurii de oprirea temporară a prestării serviciului până la remedierea deficiențelor pentru bucătărie, centrul SPA și 10 camere de cazare, cărora li s-au adăugat încă 20 de camera (măsura aplicându-se, în total pentru 30 de camere precum și propunerea de închidere temporară a unității pe o durată de cel mult 6 luni.

Aceași situație s-a întâmplat o zi mai târziu, comisarii constatând din nou neîndeplinirea măsurilor și găsind, în continuare:

  • materii prime expirate, în spațiul de depozitare al produselor alimentare,
  • preparate finite neetichetate
  • materii prime congelate cu data limită de c onsum schimbată
  • preparate gata montate pe farfurii pentru a fi servite, desi bucătăria era oprită de la funcționare
  • 2 camere oprite de la funcționare, ocupate.

Ca atare, a mai fost aplicată o sancțiune contravențională în valoare totală de 15.000 lei – ajungându-se, astfel, la un total de 100.000 lei, amenzi, - și s-a propus sancțiunea complementară de închidere definitivă a hotelului.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri