Deși sistemul garanție returnare, prin care consumatorii vor plăti, respectiv primi înapoi garanția pentru o serie de ambalaje ce vor intra în circuitul de colectare și reciclare realizat la nivel național, a suferit mai multe amânări, iar data efectivă a implementării este încă neclară, retailerii continuă să facă totuși pregătiri pentru momentul când acesta va fi funcțional.

Vrei să afli mai multe despre piața românească de retail? Înscrie-te la Retail Arena, cel mai important eveniment din domeniu de anul acesta.

"În linie cu reglementările legale, atât cele locale, cât și cele europene, facem toate demersurile necesare pentru a susține acțiunile de colectare și reciclare", au declarat reprezentanții Carrefour pentru wall-street.ro.

Astfel, arată aceștia, în cadrul Carrefour au fost demarate deja procedurile de implementare a Sistemului de Garanție Returnare în rețeaua națională de peste 370 de magazine Carrefour, atât în București, cât și în țară.

Conform timing-ului comunicat de către administratorii acestui proiect, mai transmit reprezentanții Carrefour, aceștia se așteaptă ca demersurile în acest sens să fie live până în luna decembrie 2023, în vreme ce acțiunile concrete presupun următoarele coordonate:

  • Sistemele de colectare vor fi amplasate în magazinele selectate Carrefour, condițiile fiind foarte clare, în sensul că locațiile alese trebuie să depășească suprafața de 200 metri pătrați.
  • Aceste sisteme vor permite colectarea atât manuală, cât și automată a recipientelor din sticlă, metal și plastic ale produselor lichide ce au între 0,1 și 3 litri, iar garanția va fi returnată în numerar sau prin transfer electronic.

Cât privește privește detaliile de comunicare ale acestui program, retailerul arată că așteaptă încă informațiile necesare de la ReTuRo, proaspăt numit administrator al schemei de garanție-returnare în România.

Mai mult, pe partea de reciclare, spun cei de la Carrefour, în magazinele acestora sunt asigurate sisteme de colectare dedicate pentru diverse resurse - de la PET-uri la ulei și hârtie, sub umbrela programului "Punem Preț pe Plastic".

În plus, Carrefour amintește că a relansat campania Plata cu PET în 20 de hipermarketuri din țară, prin intermediul acesteia clienții hipermarketului putând din nou să cumpere fructe și legume de la producători locali, la prețul de 1 PET bucata.

Cât privește sistemul garanție-returnare, deși termenul anunțat de autorități pentru anul acesta, 1 octombrie 2022, a fost depășit, aceasta nu este decât ultima dintre amânările survenite, termenul inițial fiind de 1 ianuarie 2021.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri