Am decis să ne uităm mai departe de domeniile cele mai populare pentru francize și am descoperit o idee de afaceri mai puțin obișnuită, dar care le-ar putea face cu ochiul celor care sunt pasionați de drone, adică franciza propusă de britanicii de la Coptrz.

Am stat de vorbă cu Raluca Voicu, managing partner Franchwise, care se ocupă de aducerea francizei pe piața din România. Așa cum spuneam, este o franciză mai puțin obișnuită, așa că am dorit să aflăm cum le-a venit ideea să o aducă și în România și care ar putea fi potențialul unei asemenea afaceri la noi.

Spre surprinderea noastră, am descoperit că adresabilitatea serviciilor Coptrz este mult mai vastă decât ne-am fi așteptat și nu este vorba despre o franciză simplă, ci despre o master-franciză.

„Coptrz este o franciză internațională care ne-a atras atenția la unul din târgurile de franciză și care oferă soluții customizate de analiză a datelor și de eficientizare a operațiunilor în diferite industrii, cu ajutorul dronelor comerciale.

Industriile în care serviciile Coptrz pot aduce un plus de valoare sunt variate. De la industria automotive, la agricultură, logistică, siguranță publică și așa mai departe”, ne-a explicat Raluca Voicu.

Raluca Voicu - FranchwiseRaluca Voicu - managing partner Franchwise - sursa foto: Franchwise

Citește și: Idei de afaceri la cheie | Franciza Uncle John: ce condiții trebuie să îndeplinești pentru a conduce un business cu burgeri

Potrivit reprezentantei Franchwise, în România, serviciile Coptrz sunt pretabile cu precădere în agricultură.

„În agricultură, cu titlu de exemplu, dronele comerciale sunt utilizate pentru monitorizarea culturilor, managementul irigațiilor și fertilizare. Există studii de piață care arată că dronele pot împrăștia fertilizator de la 40 până la 60 de ori mai rapid decât făcând aceeași operațiune manual”, ne-a mai spus Raluca Voicu.

Cei de la Franchwise și-au setat deja și obiectivele pe termen scurt pentru franciza Coptrz.

„Căutăm pentru România un antreprenor care să vadă oportunitatea de business și să preia dezvoltarea Coptrz la nivel național. Obiectivul pentru primul an operațional este atingerea unei cifre de afaceri de 1 milion de euro”, ne-a dezvăluit Raluca Voicu.

Coptrz(Sursa foto: Coptrz / Facebook)

Cui se adresează Coptrz

Potrivit Ralucăi Voicu, Coptrz a demarat strategia de expansiune internațională la începutul acestui an, fiind în discuții avansate cu parteneri din Cehia.

„Este o franciză care acum se dezvoltă internațional odată cu accelerarea business-ului în Marea Britanie, iar cererile vin inclusiv din România”, ne-a mai spus managing partnerul de la Franchwise, companie de consultanță specializată în francize.

Coptrz are clienți la nivel internațional, în prezent având peste 2500 de clienți, din industrii variate și lucrează atât în domeniul public, dar mai ales privat, iar compania are deja cereri pentru astfel de servicii și în România.

Citește și: 5 idei de francize dulci. Ce trebuie să faci pentru a avea un business cu înghețată sau ciocolată

„Am avut cereri, multe din zona de profil tehnic, pasionați de domeniu, dar suntem în căutarea unui partener cu forță în zona de vânzare a serviciilor, ancorat în realitatea de business din România și cu un networking local, diversificat pe industrii.

Business-ul este potrivit pentru antreprenori experimentați, cu un profil de risc mai mare și care caută diversificarea portofoliului de business. Este necesară expertiza de scalare a unui business și formarea de echipe de vânzări. Franciza va fi acordată unui singur partener și care va avea parteneri/filiale locale în celelalte mari orașe din țară”, ne-a mai spus Raluca Voicu.

(Sursa foto: Coptrz / Facebook)(Sursa foto: Coptrz / Facebook)

Cât trebuie să investești și ce presupune franciza Coptrz

Fiind o master-franciză și un domeniu aparte, este nevoie de o investiție destul de consistentă în comparație cu alte tipuri de francize tradiționale și mult mai simple decât cea propusă de Coptrz.

Potrivit Ralucăi Voicu, investiția pentru un asemenea business este între 200.000 și 250.000 euro, incluzând toate cheltuielile și costurile inițiale.

În această investiție intră:

  • un stoc inițial de echipamente de lucru;
  • capitalul circulant pentru primele 6 luni operaționale;
  • deschiderea unui birou de vânzare și implementare (la București);
  • taxa de master-franciză care îi va permite partenerului să opereze business-ul în exclusivitate.

Un aspect important pentru cei interesați de această master-franciză este că partea tehnică și de implementare este asigurată cu suportul francizorului în primul an de activitate. Așadar, nu este nevoie de cunoștințe avansate tehnologice, ci mai degrabă abilități de organizare a unui business inovator, nou, dar mai ales abilități de vânzări.

Echipa tehnică a francizatului va merge la școlarizare la francizor, și la certificare în cadrul Academiei de Training dezvoltată de Coptrz la nivel internațional - Coptrz Academy”, ne-a mai detaliat Raluca Voicu.

Pe lângă cele enumerate mai sus, este recomandat pentru cei interesați să găsească și primele proiecte pe care să le deservească încă de la început și o echipă de 2 oameni pentru vânzări. Echipa tehnică se va dezvolta treptat, din al doilea an operațional, în primul an proiectele fiind derulate cu suportul Coptrz International.

Sursa foto: Coptrz

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri