Perioada dificilă actuală, în care criza energiei s-a suprapus peste cea a creșterii prețurilor, face ca numeroase companii să-și adapteze din mers planurile pentru a veni atât în întâmpinarea clienților, cât și a angajaților. La toate acestea se adaugă o situație oarecum paradoxală, în sensul în care, deși puterea de cumpărare a românilor este în scădere din cauza inflației, coșul mediu de cumpărături al acestora este mai mare față de anul precedent la magazinele IKEA din România.

În anul fiscal 2022, IKEA România a atins o cifră de afaceri de peste 1 miliard de lei rezultată din vânzări, peste 4,5 milioane de persoane vizitând magazinele retailerului, a arătat Violeta Neniță, Market Manager IKEA România, pentru wall-street.ro.

Cu reprezentanții IKEA te poți întâlni și la retailArena pe 1 și 2 noiembrie. Înscrie-te AICI pentru a participa.

Aceasta a precizat că anul financiar IKEA începe la 1 septembrie și se încheie la data de 31 august, datele prezentate fiind extrase din acest interval. Astfel, în anul financiar 22, așa cum este definit de companie, IKEA a avut o creștere de 2,5% la vânzările totale.

Violeta Neniță a precizat de asemenea că în perioada amintită IKEA România a vândut peste 22 de milioane de produse, din acestea, aproximativ 67% din produse fiind de mobilier, iar aproximativ 34% accesoriile.

Având în vedere comerțul electronic, care în ultimii ani s-a dezvoltat foarte mult, am avut o creștere de 13% la acest capitol comparativ cu anul precedent.

Violeta Neniță, Market Manager IKEA România

Magazinul online a avut peste 31,2 milioane de vizitatori.

Totodată, aceasta a arătat că valoarea medie a coșului de cumpărături, atât în IKEA Pallady cât și în IKEA Băneasa, s-a ridicat la 355 de lei, acesta fiind în creștere față de anul precedent.

Sursa foto: Shutterstock

Mai mult, IKEA România a avut un total de peste 400.000 de comenzi online și peste 1,7 milioane de comenzi în magazine, în aceeași perioadă.

Dintre acestea, procentual, 81% au fost comenzile în magazine, iar 19% comenzile online.

De asemenea, în ultimele 12 luni, au fost vânduți peste 2,5 milioane de hotdogi, o cantitate suficientă pentru a crea un drum de 433 km până la Timișoara, zonă care reprezentă următorul reper important în extinderea IKEA în România.

Cât despre numărul total de angajați IKEA România, Violeta Neniță a arătat că acesta este de 1400.

Market Managerul IKEA s-a referit de asemenea și la sistemul de bonusare a angajaților, explicând că aceștia beneficiază de asigurări de viață, abonamente medicale la companii private, decontare de transport, tichete masă și de vacanță, contribuția de pensii în funcție de vechimea angajatului, dar și un sistem de bonusare bazat pe performanțele companiei și ale angajaților.

Cât privește bugetul pentru cumpărături al românilor, Violeta Neniță recunoaște că acesta este "sub presiune", dar, în același timp, "nevoile și dorința există".

De asemenea, în ce privește criza energiei, aceasta a arătat că IKEA este îngrijorată în aceeași măsură ca toate celelalte companii cu privire la acest subiect, dar lucrează către obiectivele pe care le-a setat referitor la sustenabilitate, dar și la targetul ca până în 2030 să devină o companie cu impact pozitiv asupra oamenilor și a planetei.

Recent, sunt niște măsuri pe care le-am luat pentru reducerea consumului energetic. Este o măsură pe care am început-o la sfârșitul lunii septembrie, ca acțiune imediată, ca să fim și un exemplu: stingem luminile din cadrul magazinelor noastre și în jur, respectând programul deschiderii și închiderii și având grijă de securitatea oamenilor ca să ajungă și să plece de la magazine.

Violeta Neniță, Market Manager IKEA România

Referitor la acest aspect, Market Managerul IKEA România a arătat că la magazinul Pallady există un proiect-pilot, o stație de compostare, dar și o instalație fotovoltaică pe acoperișul clădirii, aproximativ 20% din necesarul mediu anual al magazinului fiind susținut în acest fel.

Sursa foto: Unsplash

De asemenea, aceasta a precizat că IKEA România colectează apa pluvială și o folosește intern, în instalațiile sanitare și, atunci când este nevoie, în irigații.

Sursa foto: IKEA

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri