În topul celor mai populare experiențe individuale alese de companii au fost cele cu adrenalină - zboruri cu parapanta, motodeltaplanul, avionul ușor sau de acrobație -, cele de driving - mai ales experiențele off-road, cele cu mini-mașini de curse pe străzile orașului sau cu mașini super puternice pe circuite de viteză - ori experiențele din zona de relaxare, cum ar fi sesiuni de SPA, yoga, ateliere de dezvoltare personală, arată datele Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii.

În ceea ce privește experiențele de grup, au fost foarte des cerute de companii experiențele de tip treasure hunt în orașe, parcuri sau păduri, activitățile de construit obiecte sau lucruri concrete, atelierele de cupaje ori degustările private, toate având ca obiectiv aducerea echipelor împreună, într-o manieră antrenantă.

Cele mai multe solicitări de experiențe pentru echipe și de premii și recompense individuale au venit de la companii din domeniile IT, retail, banking ori industrii creative.

Pachetele FlexiBox, preferate de companii

„În mediul corporate, în primele 9 luni, cele mai solicitate au fost activitățile outdoor menite să creeze contextul ca oamenii să se vadă și să se cunoască personal, să comunice, să coopereze, să se bucure de timp și de experiențe împreună. Atunci când o companie a dorit o experiență individuală, pentru a recompensa eforturile sau rezultatele unui angajat, client sau partener, am făcut un profil și am oferit câteva propuneri în bugetul dat, după care ne-am asigurat că experiența oferită a fost de impact. Iar din feedbackul clienților noștri, experiențele individuale sau oferite echipelor au un impact vizibil și imediat asupra acestora, asupra stării lor de bine, asupra engagementului și productivității, a precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

În topul preferințelor clienților corporate rămân, însă, pachetele FlexiBox – care pot conține chiar și zeci de experiențe din categorii diverse (adrenalină, gourmet, relaxare, călătorii etc) într-un buget predefinit, destinatarul alegându-și singur experiența preferată. În primele 9 luni ale anului, pachetele FlexiBox au generat 40% din totalul de comenzilor corporate cu experiențe individuale, cu o medie a comenzii de 600 euro.

Bugetul alocat premiilor: 80-200 euro/angajat

Urmând trendul ascendent al ultimelor luni, la care se adaugă nevoia și dorința companiilor de a recompensa angajații prin inițiative de impact, pentru finalul anului compania mizează pe creșterea cererii de experiențe în segmentul B2B. Astfel, cererea pentru evenimente corporate de final de an (cum ar fi întâlnirile de echipă, petrecerile de Crăciun, team-buildingurile experiențiale) sau pentru diverse experiențe individuale (folosite ca instrumente de reward & recognition) este în creștere, situându-se la un nivel semnificativ mai ridicat față de anii precedenți.

Pentru evenimentele locale, inclusiv petreceri de Crăciun, estimările arată un buget alocat per angajat de 75 - 150 euro, mergând până la 450 euro în cazul evenimentelor care presupun deplasări în afara orașului, evenimente ce au lipsit aproape complet în ultimii doi ani. În cazul premiilor și recompenselor, bugetul estimat se situează între 80-200 euro.

„Odată cu ridicarea restricțiilor, chiar dacă întoarcerea la birou nu a fost decât parțială, majoritatea companiilor au reluat team-buildingurile, evenimentele offline mai mici sau mai mari, ieșirile cu echipa - tendințe care se reflectă și în cifrele noastre. În primele 9 luni ale anului, pe segmentul corporate aproape toate solicitările pentru programele de reward & recognition au fost pentru experiențe offline, de așteptat de altfel după doi ani de pandemie. Iar pentru noi schimbarea comportamentului de consum a avut un impact pozitiv nu numai în numărul și valoarea medie a comenzilor, ci și în gradul de recurență al clienților, a mai precizat Oana Pascu, fondator Complice.ro.

Complice.ro, curator și furnizor de experiențe pentru persoane fizice și companii, încheie primele 9 luni ale anului cu o cifră de afaceri de 244.000 de euro, depășind ținta pentru 2022. Dinamica pozitivă se datorează în mare parte revenirii de pe segmentul B2B, pe fondul faptului că tot mai multe companii își doresc să conecteze echipele și să le readucă la birou.

Numărul comenzilor înregistrate de Complice.ro în primele 9 luni ale anului a crescut cu 137% față de perioada similară a anului trecut, iar media acestora se situează în jurul valorii de 338 euro, în creștere cu 16% față de 2021. La nivel B2C media comenzii este de 136 de euro, în timp ce pe segmentul B2B aceasta este de 2.150 euro. Dinamica pozitivă a generat o creștere de 2,75 ori a cifrei de afaceri față de anul trecut, ajungând la 244.000 de euro pentru primele 9 luni ale anului.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri